استفاده از فناوری اطلاعات در ایران متناسب با رشد آن نیست

به گزارش روز شنبه ایرنا، “صابر فیضی” در مراسم آغاز به کار شبکه وایمکس در اصفهان افزود: هزینه ها و سرمایه گذاری های سنگینی برای ایجاد زیرساخت های ارتباطی در کشور صورت گرفته اما استفاده مطلوبی از این امکانات نشده است.وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی طبق برنامه چهارم توسعه کشور …

به گزارش روز شنبه ایرنا، “صابر فیضی” در مراسم آغاز به کار شبکه وایمکس در اصفهان افزود: هزینه ها و سرمایه گذاری های سنگینی برای ایجاد زیرساخت های ارتباطی در کشور صورت گرفته اما استفاده مطلوبی از این امکانات نشده است.
وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی طبق برنامه چهارم توسعه کشور تا ۱۲۰ درصد انجام شد ، ادامه داد: بحث ساختار و زیرساخت بر اساس تکالیف دولتی صورت گرفت اما بهره برداری از این امکانات همگام با ایجاد آنها رشد نکرد.
به گفته وی کشور ایران از نظر بستر زیرساختی مخابراتی و ارتباطی نسبت به کشورهای اروپایی شش ماه و نسبت به سرویس ها و فناوری های جدید تنها ۱۸ ماه عقب است.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، مهمترین عامل استفاده مناسب از زیرساخت های ارتباطی را “محتوا” دانست و گفت: بحث محتوای داخل هر کشور اهمیت بسیاری دارد و ما از این نظر دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستیم.
فیضی افزود: با اینحال در ارایه این محتوا بر روی زیرساخت های ارتباطی ضعیف عمل کردیم و محدودیت های محتوایی داریم.
وی با اشاره به اینکه سرعت اینترنت هیچ نقشی در این موضوع ندارد، تصریح کرد: تمام کتابخانه های ما بخصوص در دانشگاه ها دیجیتالی شده است اما هنوز امکان استفاده مناسب از آنها وجود ندارد.
فیضی با بیان اینکه بزرگترین دانشگاه کشور فقط ۱۶ مگابیت بر ثانیه پهنای باند دارد، افزود: هم اینک از نظر میزان پهنای باند هیچ مشکلی در کشور نداریم و این متولیان امر هستند که باید به سمت ارایه محتوا حرکت کنند.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: سال ۸۹ نقطه عطفی در بحث فناوری اطلاعات کشور خواهد بود و اجرای مطلوب طرح هدفمندی یارانه ها نیز وابسته به این موضوع است.
فیضی افزود: اگر دستگاه های اجرایی امسال در ارایه محتوا و سرویس های الکترونیکی دقت کنند در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و شعار “شهر بهتر، زندگی بهتر” موفق خواهیم بود.
به گفته وی وضعیت بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با توجه به خصوصی شدن مخابرات تا دو سال آینده به سطح مطلوبی خواهد رسید.
وی، شعار شرکت مخابرات ایران را ” مشارکت با همه با شرط برنده برنده” عنوان کرد و ادامه داد: فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای بازار بسیار بزرگی در کشور است و ما با همه شرکت های دارای مجوز در این بازار مشارکت خواهیم داشت.
ارایه سرویس انتقال اطلاعات به صورت بی سیم “وایمکس” از روز شنبه به طور رسمی در شهر اصفهان آغاز شد.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا