نماد مخابرات تا ارائه مستندات از سوی شرکت مخابرات بسته می ماند

علی حسینی عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با سازمان خبری موبنا گفت :نماد معاملاتی شرکت مخابرات به علت بودجه ۸۹ این شرکت متوقف است، چرا که این شرکت با توجه به اعلام پیش‌بینی سود بیش از ۳۰ تومان به هر سهم در سال مالی جاری باید مستندات این پیش‌بینی را …

علی حسینی عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با سازمان خبری موبنا گفت :نماد معاملاتی شرکت مخابرات به علت بودجه ۸۹ این شرکت متوقف است، چرا که این شرکت با توجه به اعلام پیش‌بینی سود بیش از ۳۰ تومان به هر سهم در سال مالی جاری باید مستندات این پیش‌بینی را به سازمان بورس ارائه کند تا نماد آن مورد بازگشایی قرار گیرد.
در رابطه با تقسیم سود۳۰ تومانی این شرکت اظهار داشت: در جریان برگزاری مجمع سالانه مخابرات نظر سازمان با توجه به شروط مندرج در گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت اعلام شد که با توجه به اعلام سود ۳۰۰ ریالی و تصویب آن توسط سهامداران نظر سازمان بورس مورد توجه واقع نشد که این مساله باید پیگیری شود .این در حالی است که برخی ابهامات شرکت مخابرات همچنان پا برجا است .
حسینی تصریح کرد : استهلاک شرکت مخابرات که ۸۲ ریال از سود این شرکت را در برمی‌گیرد یکی از ابهامات موجود است که  سازمان حسابرسی باید اعلام نظر کند. از طرف دیگر موضوع طلب مخابرات از دولت و همچنین حق پروانه مربوط به دو وزارتخانه اقتصاد و ارتباطات است که باید پیگیری شود.تا مخابرات بتواند با شفافیت و بدون ابهام به توزیع سود بپردازد .
گفتنی است  چندی پیش  رییس سازمان بورس و اوراق بهاداربا ارسال نامه‌ای به دو وزارتخانه اقتصاد و ارتباطات  خواهان تشکیل کارگروهی شد تا در صورت مثبت بودن نظر این کارگروه، پرداخت سود ۳۰ تومانی هر سهم مخابرات بدون مشکل باشد، در غیر این صورت تقسیم این رقم سود بلامحل است.
۱۸۲/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا