رسیدگی به اعتراض کارگزاران روستایی در کمیته مخابرات

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به اینکه برای رسیدگی به این موضوع ازمیان کارگزاران روستایی  نماینده ای انتخاب شده، اظهار داشت: قرار است در نشست امروز مسولان وزارتخانه های ارتباطات، رفاه، کار و شرکت مخابرات برای ساماندهی این موضوع راه حلی اتخاذ کنند.وی ادامه داد: پرداخت حق بیمه …

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به اینکه برای رسیدگی به این موضوع ازمیان کارگزاران روستایی  نماینده ای انتخاب شده، اظهار داشت: قرار است در نشست امروز مسولان وزارتخانه های ارتباطات، رفاه، کار و شرکت مخابرات برای ساماندهی این موضوع راه حلی اتخاذ کنند.
وی ادامه داد: پرداخت حق بیمه کارگزاران دفاتر خدمات ارتباطی روستایی درقانون بودجه سال ۸۹ کشور آمده و دولت مکلف به پرداخت آن است.
به گفته مطهری، اجرایی نشدن حق بیمه کارگزاران خدمات مخابرات روستایی،به شرکت مخابرات ایران که هم اکنون خصوصی شده ارتباطی  ندارد و دولت مکلف به پرداخت آن است.
رییس کمیته مخابرات  ادامه  داد: دولت در بودجه امسال مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای حق بیمه کارگزاران اختصاص داده است .
 شماری از کارگزاران مخابرات روستایی روز یکشنبه هفته گذشته در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع و خواستار دریافت حق و حقوق خود و اجرایی شدن قانون بیمه کارگزاران روستایی شدند.
در همین حال نماینده مردم ارومیه نیز در مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه‌ای از اجرا نشدن قانون بیمه کارگزاران مخابرات روستایی انتقاد کرد و گفت: متأسفانه بعد از گذشت دهها ماه از تصویب قانون بیمه کارگران مخابرات روستایی شرکت مخابرات از اجرای قانون خودداری کرده و بیمه کارگران را نپرداخته است.
براساس اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی بیمه حقی است که دولت مکلف است با مشارکت همگانی آن را به اجرا درآورد و برابر اصل ۹۴ قانون اساسی نیز قانون ۱۰ روز بعد از تصویب باید اجرا شود و حقوق صاحبان حق به رسمیت شناخته شود.
۱۱۷/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا