توقف نماد مخابرات تا ارایه مستندات سود ۳۰ تومانی و عدم توقف نماد صدرا

علی صالح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با مسائل پیش آمده در خصوص شرکت بورسی صدرا اظهار داشت: آنچه مربوط به افشای اطلاعات این شرکت بود اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است. مصوبه دولت در خصوص این شرکت وجود داشته و مفاد آن مشخص است.وی ادامه داد: اثرات مصوبه کارگروه حمایت از …

علی صالح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با مسائل پیش آمده در خصوص شرکت بورسی صدرا اظهار داشت: آنچه مربوط به افشای اطلاعات این شرکت بود اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است. مصوبه دولت در خصوص این شرکت وجود داشته و مفاد آن مشخص است.
وی ادامه داد: اثرات مصوبه کارگروه حمایت از تولید صدرا بر روی سودآوری این شرکت بحث دیگری است که می تواند از سوی تحلیل‌گران انجام تا چند و چون آن مشخص و شفاف شود.
صالح‌آبادی با بیان اینکه برخی اعتقاد به توقف نماد معاملاتی این شرکت دارند خاطرنشان کرد: دلیلی برای توقف نماد معاملاتی صدرا در تابلوی بازار سهام وجود ندارد چرا که چنین تصمیماتی منجر به کاهش نقدشوندگی سهام می‌شود.
سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با وضعیت شرکت مخابرات و تقسیم سود ۳۰ تومانی هر سهم این شرکت علیرغم گزارش حسابرس و نظر سازمان بورس توضیح داد: نماد معاملاتی شرکت مخابرات به علت بودجه ۸۹ این شرکت متوقف است، چرا که این شرکت با توجه به اعلام پیش‌بینی سود بیش از ۳۰ تومان به هر سهم در سال مالی جاری باید مستندات این پیش‌بینی را به سازمان بورس ارائه کند تا نماد آن مورد بازگشایی قرار گیرد.
صالح‌آبادی در رابطه با تقسیم سود۳۰ تومانی این شرکت اظهار داشت: در جریان برگزاری مجمع سالانه مخابرات نظر سازمان با توجه به شروط مندرج در گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت اعلام شد که باید پیگیری و حل می‌شد. این در حالی است که از قرار معلوم مسئولان این شرکت در حال پیگیری موضوع هستند.
وی ادامه داد: در رابطه با استهلاک شرکت مخابرات که ۸۲ ریال از سود این شرکت را در برمی‌گیرد سازمان حسابرسی باید اعلام نظر کند. از طرف دیگر موضوع طلب مخابرات از دولت و همچنین حق پروانه مربوط به دو وزارتخانه اقتصاد و ارتباطات است که باید پیگیری شود.
صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: در این رابطه با ارسال نامه‌ای به دو وزارتخانه فوق خواهان تشکیل کارگروهی شده‌ایم تا در صورت مثبت بودن نظر این کارگروه، پرداخت سود ۳۰ تومانی هر سهم مخابرات بدون مشکل باشد، در غیر این صورت تقسیم این رقم سود بلامحل است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا