بازار گوشی همچنان بی جنب و جوش است

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا،متقاضیان گوشی تلفن همراه بیشتر مدل های پنج برند اصلی شامل نوکیا، سونی اریکسون، سامسونگ ،اچ تی سی و ال جی را بدون نوسان قیمت خریداری کردند.در هفته گذشته گوشی هایی که از میانگین قیمت ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قرار داشتند بیشترین میزان تقاضا در بازار را به خود …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا،متقاضیان گوشی تلفن همراه بیشتر مدل های پنج برند اصلی شامل نوکیا، سونی اریکسون، سامسونگ ،اچ تی سی و ال جی را بدون نوسان قیمت خریداری کردند.
در هفته گذشته گوشی هایی که از میانگین قیمت ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قرار داشتند بیشترین میزان تقاضا در بازار را به خود اختصاص دادند و گوشی های بالای ۲۰۰ هزار تومان به طور محدود خریدوفروش شد.
به اعتقاد کارشناسان حوزه بازار تلفن همراه، در همین حال تعرفه ۲۵ درصدی واردات این کالای دیجیتالی همچنان مانع از ورود گوشی های گران قیمت توسط واردکنندگان قانونی محسوب می شود چرا که فعالان قانونی با توجه به شرایط بازار تنها گوشی  های ارزان قیمت را روانه بازار می کنند.
البته برخی از شرکت ها نیز هستند که برای نشان دادن حضور خود در این بازار رقابتی، به عرضه محدود گوشی های گران قیمت می پردازند.
در همین حال دست اندرکاران این بازار پرهیاهو معتقدند که از یک ماه گذشته تاکنون به دلیل عدم کاهش تعرفه واردات، بازار گوشی تلفن همراه، نوسان قیمت مشخصی را تجربه نکرده است.
آنها براین باورند که در شرایط کنونی نباید نوسان قیمت چشمگیری را در بازار گوشی های گارانتی دار انتظار داشته باشیم؛ زیرا  میزان خریداران این کالای ارتباطی به دلیل شرایط اقتصادی به طور محسوسی کاهش یافته است.
به گفته مسئولان و دست اندرکاران این بازار، هم اکنون حدود ۹۵ درصد از سهم بازار گوشی تلفن همراه کشور متعلق به گوشی های بدون گارانتی است که از طریق مجاری غیرقانونی وارد بازار می شوند.
۱۲۹/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا