سقف قیمت سیمکارت اپراتور سوم ۱۲۰ هزار تومان است

به گزارش سازمان خبری موبنا رضا تقی پوردر جمع خبرنگاران در باره رفع  محدودیت  دسترسی  به سرعت اینترنت با سرعت مناسب  دردانشگاه ها ، سازمان های تجاری و بانک ها اظهار داشت: ازنظر فنی این آمادگی وجوددارد تا سرعت اینترنت را برای کاربران خانگی ارتقاء دهیم.وی  با اشاره به تعریف   وضعیت فعلی سرعن اینترنت و …

به گزارش سازمان خبری موبنا رضا تقی پوردر جمع خبرنگاران در باره رفع  محدودیت  دسترسی  به سرعت اینترنت با سرعت مناسب  دردانشگاه ها ، سازمان های تجاری و بانک ها اظهار داشت: ازنظر فنی این آمادگی وجوددارد تا سرعت اینترنت را برای کاربران خانگی ارتقاء دهیم.
وی  با اشاره به تعریف   وضعیت فعلی سرعن اینترنت و محدودیت استفاده از اینترنت با سرعت بیش از ۱۲۸ کیلو بایت در ثانیه گفت: تعریفی که نهادهای فرهنگی از اینترنت برداشت کرده اند،استفاده از دانشگاهها، سازمان های تجاری و بانک ها از پهنای باند پرسرعت است، اما زمانی که کاربردهای جدیدی بر روی این شبکه تعریف شود امکان ارتقا از نظر زیر ساخت های فنی وجود دارد.
وی با بیان این که سرعت فعلی اینترنت برای کاربران خانگی مناسب است، ادامه داد: در صورت نیاز امکان زیر ساختی حذف این محدودیت وجود دارد.
تقی پوربا اشاره به عواملی که سبب افزایش سرعت اینترنت خواهد شد، گفت: در حال توسعه ظرفیت اینترنت بین الملل هستیم به طوری که در ماه گذشته این ظرفیت به دو برابر رسیده و همچنین ظرفیت داخلی هم به تدریج در استان ها در حال توسعه است به نحوی که امروز در برخی از استان ها مشکل ظرفیت نداریم.
وی پیش بینی کرد: در برنامه پنجم توسعه تا دو سال آینده این ظرفیت به طور کامل در اختیار تمام کاربران قرار گیرد.
تقی پور در مورد زمان عرضه سیمکارت  های اپراتور سوم گفت: طبق پروانه این شبکه تا ۹ ماه آینده باید فعال شود و تا قبل از پایان سال شاهد عرضه سیمکارت های این اپراتور به بازار خواهیم بود.
وی ادامه داد: از جمله مزایای شبکه نسل سوم برقراری تماس تصویری این سیمکارت ها و سقف قیمت در نظر گرفته شده برای آن ۱۲۰ هزار تومان است و همچنین این اپراتور مجاز به ارائه سیمکارت های اعتباری است.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: الزامی برای اپراتور سوم وجود ندارد که تمامی سیمکارت هایش را با گوشی های ایرانی ارائه دهند و با وجود زمان بندی در نظرگرفته شده برای ارائه خدمات نسل سوم از سوی این اپراتور، شرکت تامین تله کام مجبور است از اپراتورها و شرکت های بزرگ خارجی برای این مهم استفاده کنند.
وی همچنین از آمادگی انتقال شرکت مادر تخصصی پست ایران به خارج از تهران در راستای مصوبه دولت خبر داد و گفت: این نیاز احساس می شود که با انتقال بسیاری از ادارات و شرکت های مادر تخصصی به خارج از تهران عدالت را رعایت کنیم  و شرکت پست نیز آمادگی دارد با هماهنگی های انجام شده این مصوبه را اجرایی  کند.
تقی پور در مورد اعتراض دانشگاه ها از قیمت اینترنت نیز گفت: قیمت پهنای باند اینترنت دانشگاه ها و مراکز علمی ۲۰ درصد کاهش یافته و شرکت های pap نیز چنانچه تضمین دهند که این تخفیف را برای کاربران نهای شان اعمال کنند
می توانند از این کاهش ۲۰ درصدی استفاده کنند.
تقی پور از آغاز به کار شش حوزه راهبردی در بخش فناوری اطلاعات برای اجرای دولت الکترونیک خبر داد و گفت: با بهره گیری وسیع از فناوری اطلاعات شهری بهتر و با آلودگی و ترافیک کمتر خواهیم داشت.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در هفت سال گذشته قیمت  تلفن ثابت بدون تغییر بوده است گفت: پیشنهاد شرکت مخابرات برای افزایش قیمت تلفن ثابت باید با ارائه مستندات مالی در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی شود ،اما باید توجه داشت قیمت تلفن ثابت در مقایسه با کشورهای دنیا بسیار پایین تراست.
وی افزود: در حوزه مخابرات تا به حال یارانه دولتی مورد استفاده قرار نگرفته و هدفمند سازی یارانه تاثیر مستقیم روی این حوزه نخواهدداشت.
۱۱۷/۱۱

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا