ارتباطات درهدفمند کردن یارانه ها، تاثیر گذار است

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، صابر فیضی در مراسم  گرامی داشت روز جهانی ارتباطات اظهار داشت: از ابتدای سال ۸۹  اداره شرکت مخابرات ایران  با قوانین  خصوصی  سا زی شروع  شد که امیدواریم به ابلاغیه مقام معظم رهبری در اصل ۴۴ برسیم.وی تصریح کرد : در فرایند خصوصی سازی مخابرات با مباحث جدیدی که …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، صابر فیضی در مراسم  گرامی داشت روز جهانی ارتباطات اظهار داشت: از ابتدای سال ۸۹  اداره شرکت مخابرات ایران  با قوانین  خصوصی  سا زی شروع  شد که امیدواریم به ابلاغیه مقام معظم رهبری در اصل ۴۴ برسیم.
وی تصریح کرد : در فرایند خصوصی سازی مخابرات با مباحث جدیدی که امکان پیش بینی آن از قبل  وجود نداشت مواجه بود ولی با این وجود پس از ۴۲ ماه ، این شرکت ، خصوصی شد.
فیضی با بیان اینکه دولتی بودن مخابرات، باعث شد این شرکت در گذشته با چالش هایی همراه شود، ادامه داد: ورود اپراتورهای دیگر درکنار تنش هایی از سوی نهادهای نظارتی  بر مخابرات تحمیل می شد  از جمله عواملی بود که به دلیل دولتی بودن مخابرات اتفاق افتاده بود.
وی با بیان اینکه در شرایطی که شرکت مخابرات خصوصی نشده بود دربسترهمکاری تقابلی وجود داشت ،تصریح کرد: این اتفاق باعث شده بوده تا  ایران در این حوزه  از جایگاه مناسبی برخوردار نباشد.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود:هم اکنون شرکت مخابرات در جرگه بخش خصوصی قرارداردو باید برنامه ریزی هایی را در این زمینه  صورت گیرد.
وی با بیان اینکه بسترهای زیر ساختی مناسبی ایجاد شده است افزود: با خصوصی شدن مخابرات مباحث فرهنگی نیز باید گسترش یابد که این مقوله زمان بر است .
وی  با اشاره به اینکه اهداف کمی  در برنامه چهارم در بعد زیر ساختی  بیشتراز برنامه عملیاتی  شده است ، تصریح کرد: دربحث  فرهنگ سازی دراین حوزه به همدلی و هماهنگی نیاز است. در این شکل نه اپراتورهای غالب و نه سایر اپراتور ها نباید زیاده خواهی داشته باشند
و در صورتیکه این اتفاق عملیاتی نشود از سایر کشورها عقب خواهیم ماند.
وی با اشاره به اینکه هدفمندکردن یارانه ها در سال جاری انجام  می شود ادامه داد:ارتباطات می تواند تاثیری  بسیاری دراین زمینه داشته باشد.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: در صورتیکه  تمامی مراجعات حضوری تبدیل به اینترنتی  شوند،از بعد سبد خانوار کمتر از یک باک بنزین پراید  مصرف خواهد شد،ولی اثرات ونتایج مثبت گوناگونی به همراه دارد.
وی تصریح  کرد:  پس از خصوصی سازی دیدگاه رگولاتوری نسبت به شرکت مخابرات  تند تر شده است که تعدیل این نگاه ضروری است .
گفتنی است در مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات که  دروزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، مسوولان وفعالان حوزه ICT کشور درآن حاضر شدند.
مهندس رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر کرم پور، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صابر فیضی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران و دزفولی، مدیرعامل اپراتور دوماز جمله سخنرانان این مراسم بودند.
همچنین دراین مراسم پروانه اپراتور سوم تلفن همراه به شرکت تأمین تله کام ارایه شد.
رونمایی از تمبر روز جهانی ارتباطات و همچنین تقدیر و از تلاشگران و فعالان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات از  برنامه های این مراسم بود.
 ۱۱۷/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا