دولت مکلف به پرداخت بیمه کارگزاران مخابرات روستایی است

داوود زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند قانونی شدن بیمه کارگزاران دفاتر مخابرات روستایی گفت: این قانون ابتدا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما شورای نگهبان آن را تایید نکرد و بار دیگر از سوی نمایندگان مجلس مطرح و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد که …

داوود زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند قانونی شدن بیمه کارگزاران دفاتر مخابرات روستایی گفت: این قانون ابتدا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما شورای نگهبان آن را تایید نکرد و بار دیگر از سوی نمایندگان مجلس مطرح و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد که این مجمع با تصویب این قانون، دولت را موظف به پرداخت آن کرد.
وی گفت: اجرایی نشدن حق بیمه کارگزاران خدمات مخابراتی روستایی ارتباطی با شرکت مخابرات ایران که هم اکنون خصوصی شده است ندارد و دولت مکلف به پرداخت آن شده است.
زارعیان با بیان اینکه دولت در بودجه امسال مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای حق بیمه کارگزاران اختصاص داده است افزود: پرداخت این مبلغ توسط دولت به کارگزاران نیازمند تصویب آیین نامه در هیئت وزیران است.
به گزارش مهر، شماری از کارگزاران مخابرات روستایی روز یکشنبه در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع و خواستار دریافت حق و حقوق خود و اجرایی شدن قانون بیمه کارگزاران روستایی شدند.
در همین حال نماینده مردم ارومیه نیز در مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه‌ای از اجرا نشدن قانون بیمه کارگزاران مخابرات روستایی انتقاد کرد و گفت: متأسفانه بعد از گذشت دهها ماه از تصویب قانون بیمه اجتماعی کارگران مخابرات روستایی شرکت مخابرات از اجرای قانون خودداری کرده و بیمه کارگران را نپرداخته است.
براساس اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی بیمه حقی است که دولت مکلف است با مشارکت همگانی آن را به اجرا درآورد و برابر اصل ۹۴ قانون اساسی نیز قانون ۱۰ روز بعد از تصویب باید اجرا شود و حقوق صاحبان حق به رسمیت شناخته شود.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا