حداقل امنیت در فضای سایبر برای کاربران ایرانی

امید رضایی کارشناس شبکه های اینترنتی در گفتگو با سازمان خبری  موبنا به خبرنگار ما گفت :در فضای سایبر به دلیل نبود بسیاری از محدودیت ها و همچنین تعهد های اخلاقی بسیاری از کاربران مورد حمله قرار می گیرند ،هرچند این مساله در ایران نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است، ولی باز مواردی وجود …

امید رضایی کارشناس شبکه های اینترنتی در گفتگو با سازمان خبری  موبنا به خبرنگار ما گفت :در فضای سایبر به دلیل نبود بسیاری از محدودیت ها و همچنین تعهد های اخلاقی بسیاری از کاربران مورد حمله قرار می گیرند ،هرچند این مساله در ایران نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است، ولی باز مواردی وجود دارد .
وی در پاسخ به این پرسش که آیا وجود قانون جرایم رایانه ای می تواند منجر به کاهش این جرایم در ایران شود ؟گفت :قانون جرایم رایانه ای از جمله قانون هایی است که با اجرایی شدن جدی آن می توان شاهد کاهش این جرایم در فضای سایبر بود که برای کاربران وجود این قانون  بسیار مفید است چرا که نبود آن می توانست خلاءهای موجود را بیش از پیش افزایش دهد. وی افزود: اما این قانون ضعف های را نیز به همراه دارد که از جمله آن می توان به  نبود الزام برای رعایت آن توسط کاربران ،مشخص نبودن یک یا چند مرجع رسیدگی کننده متخصص و…  اشاره کرد.این درحالی است که هنوز هم برخی از  کاربران به این قانون پایبند نیستند.
این کارشناس شبکه تصریح کرد :برخی از کاربران در فضای سایبر به راحتی این قانون را زیر پا می گذارند وامنیت افشای سایبر را تهدید می کنند که به نظر می رسد با گذشت مدتی از اجرای آن این دسته از کاربران نیز خود را موظف به رعایت و اجرای قانون جرایم رایانه ای کنند .
رضایی خاطرنشان کرد :با ایجاد دادگاه تخصصی جرایم رایانه ای و قضاوت داوران متخصص در این زمینه امنیت در فضای سایبر آن گونه که باید و شاید برقرار می شود. وی در خاتمه تصریح کرد: مشکلات فراوانی در خصوص امنیت فضای سایبر در جهان و کشورمان وجود دارد که رفع این گونه مشکلات جز به همت کاربران و رعایت بسیاری از موارد در این دنیای گسترده مجازی تحقق نمی یابد.
۱۸۲/۱۶۱/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا