قیمت تمام شده پهنای باند ایرانی ۴ تا ۱۰ برابر قیمت جهانی

مهدی کاظمی کارشناس ارتباطات و فنا وری اطلاعات در گفتگو با سازمان خبری موبنا گفت :بهره مندی تنها از ۴۰ درصد ظرفیت موجود پهنای باند و مسکوت ماندن حجم عظیمی از آن نه تنها اتلاف سرمایه است بلکه هیچ توجیهی نیز ندارد.وی افزود :باید تمامی قابلیت های موجود در اختیار کاربران قراربگیرد چرا که هدر …

مهدی کاظمی کارشناس ارتباطات و فنا وری اطلاعات در گفتگو با سازمان خبری موبنا گفت :بهره مندی تنها از ۴۰ درصد ظرفیت موجود پهنای باند و مسکوت ماندن حجم عظیمی از آن نه تنها اتلاف سرمایه است بلکه هیچ توجیهی نیز ندارد.
وی افزود :باید تمامی قابلیت های موجود در اختیار کاربران قراربگیرد چرا که هدر دادن سرمایه های ملی کار درستی نیست .
این کارشناس تصریح کرد :شرکت های توزیع کننده اینترنت و دیتا سنترها دلایل عرضه گرا ن پهنای باند را هزینه های جانبی تمام شده در انتقال پهنای باند مرتبط اعلام می کنند این درحالی است که بیش از ۸۰ درصد دیتا سنتر ها داخلی است و قیمت تمام شده برای پهنای باند بر اساس میزان خرید ۴ تا ۱۰ برابر قیمت جهانی است .به عنوان مثال برای پهنای باند ۳۴ مگابیت باید ۱۴ میلیون تومان پرداخت شود که این رقم بسیار گران است .
وی افزود :این گونه قیمت ها به همراه مشکلات عدیده اینترنت نارضایتی کاربران را به همراه داشته است ،از سویی دیگر برخی محدودیت ها نیز وجود دارد که کاربران امیدوارند این محدودیت ها به همراه مشکلات دیگر اینترنت حل شود.
این کارشناس آی تی تصریح کرد :بر اساس قانون ،کاربران خانگی تنها می تواند از ۱۲۸ کیلوبیت پهنای باند استفاده کنند و در ظاهر نیز تخصیص این مقدار با کار کارشناسی بوده است !ولی باتوجه به حجم  مراجعه ها و تنوع روز افزون خدمات در فضای مجازی تخصیص این میزان منطقی به نظر نمی رسد .
وی افزود :دولت و مسوولان باید چاره ای برای این مهم بیندیشند تا کاربران ایرانی نیز بتوانند با حداق زمان و قیمت از اینترنت استفاده کنند .
۱۸۲/۱۶۱/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا