قیمت گوشی تلفن همراه کاهش می یابد

“آرمین برات پور” یکی از فعالان بازار به خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: کاهش تقاضا برای انواع گوشی تلفن همراه مربوط به یک و یا دو ماه اخیر نمی شود بلکه بازار این کالای دیجیتالی از سال گذشته تا کنون با رکود همراه شده است.وی افزود: در سال جدید به دلیل عواملی همچون کاهش …

“آرمین برات پور” یکی از فعالان بازار به خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: کاهش تقاضا برای انواع گوشی تلفن همراه مربوط به یک و یا دو ماه اخیر نمی شود بلکه بازار این کالای دیجیتالی از سال گذشته تا کنون با رکود همراه شده است.
وی افزود: در سال جدید به دلیل عواملی همچون کاهش قدرت خرید مردم و وضعیت نامناسب اقتصاد کشور میزان خریداران این کالای به شدت کاهش یافته است.
وی ادامه داد: درحال حاضر بازار گوشی های گارانتی دار و بدون گارانتی به دلیل نبود تقاضای چشمگیری به سردی سپری می شود و با استمرار این شرایط فروشندگان  برای فروش بهتر مجبور به کاهش قیمت انواع گوشی ها می شوند.
یکی دیگر از دست اندرکاران بازار تلفن همراه معتقد است: در شرایط فعلی تنها گوشی های ارزان قیمتی ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان از فروش خوبی برخوردار هستند و مابقی گوشی ها با قیمت بالاتر به طور محدود خریدوفروش می شوند.
“محمد مرادی” افزود: هم اکنون اکثر مراجعه کنندگان به بازارهای بزرگ تلفن همراه قصد خرید ندارند و تنها به دلیل مطلع شدن از عرضه گوشی های جدید به این بازارها مراجعه می کنند.
به  اعتقاد کارشناسان تنها اعمال تعرفه زیر ۱۰ درصدی می تواند نجات بخش این بازار بی سروسامان باشد چرا که عنان بازار تلفن همراه در اختیار قاچاقچیان قرار دارد.
به گزارش موبنا، تعرفه بالا وحضور کمرنگ نهادهای مرتبط با مبارزه با قاچاق گوشی در بازار تلفن همراه باعث شده است تا فعالیت قاچاقچیان گوشی تلفن همراه همچنان رو به گسترش باشد؛ نبود اتحادیه یا صنف مختص تلفن همراه برای نظارت و ساماندهی بازار وعدم کنترل انبارهایی که مملو از گوشی های قاچاق هستند ازجمله دلایلی است که باعث شده بازار گوشی تلفن همراه همچنان آشفته باشد.
۱۲۹/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا