۸۰ درصد مخابرات کشور به بخش خصوصی واگذار شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از واگذاری ۸۰ درصد مخابرات کشور به بخش خصوصی خبر داد و اظهار داشت: این روند همچنان تا خصوصی سازی کامل مخابرات ادامه خواهد داشت.به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، تقی‌پور در نشستی با رسانه‌های محلی در فرودگاه این شهر گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها تاثیری بر روند افزایش تعرفه تلفن‌های …

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از واگذاری ۸۰ درصد مخابرات کشور به بخش خصوصی خبر داد و اظهار داشت: این روند همچنان تا خصوصی سازی کامل مخابرات ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، تقی‌پور در نشستی با رسانه‌های محلی در فرودگاه این شهر گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها تاثیری بر روند افزایش تعرفه تلفن‌های ثابت و یا همراه نخواهد داشت و مانند تعرفه‌های برق، گاز و یا آب نخواهد بود، درآمد مخابرات از مردم است و وظیفه مخابرات نیز این است که خدمات را برای مردم زیاد کند از سویی مسؤولانی که امور کنونی دستشان است باید تدابیر جدیدی برای این موضوع یعنی افزایش درآمدهای مخابرات بیاندیشند.
وی در ادامه با اشاره به ضرردهی شرکت مخابرات کهکیلویه و بویراحمد، گفت: دولت باید به فکر رفع مشکلات در این ارتباط باشد هر چند که نیازمند مشارکت‌های مردمی در این ارتباط هستیم.
تقی‌پور در پاسخ به این سئوال که برخی از نیروهای انسانی در مخابرات کهکیلویه و بویراحمد تعدیل نیرو شده‌اند و این روند در سراسر کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: این موضوعی نیست که به وزارت ارتباطات مرتبط باشد و باید از سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها به فکر رفع این موضوع بود. هر چند که نمی‌دانم از این طریق امکان پرداخت یارانه وجود دارد یا خیر؟
وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات در بحث یارانه‌ها تسهیلاتی ندارد که پرداخت کند و در بحث تعدیل‌ نیروها هم طرف مقابل وزارت ارتباطات و یا مخابرات استان‌ها نیست بلکه شرکت‌های پیمانی هستند که براساس حجم قرارداد اقدام به جذب یا تعدیل نیروها می‌کنند.
تقی‌پور در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث اینترنت در کشور افزود: سرعت اینترنت در کشور پائین نیست، پهنای باند هزینه دارد که در هر جایی که هزینه‌های آن پرداخت شده باشد مانند مراکز دانشگاهی مشکلی وجود ندارد.
وی دلیل قطع مسیرهای اینترنت در خارج از کشور را ناشی از کار بر روی درگاه‌های خارج از کشور عنوان کرد و گفت: در حال افزایش درگاه‌های خارج از کشور هستیم.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا