سرانه مرسولات پستی در سال ۸۸ به ۱۱،۱ رسید

به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق آخرین آمار شرکت پست تعداد مرسولات پستی در سال ۸۸، ۸۰۳ میلیون مرسوله بوده و این در حالی است که مرسولات در سال ۸۴، ۷۹۵ میلیون مرسوله، در سال ۸۵، ۹۵۳ مرسوله، در سال ۸۶ ۱۰۴۷ میلیون و در سال ۸۷، ۱۰۰۳ میلیون مرسوله بوده …

به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق آخرین آمار شرکت پست تعداد مرسولات پستی در سال ۸۸، ۸۰۳ میلیون مرسوله بوده و این در حالی است که مرسولات در سال ۸۴، ۷۹۵ میلیون مرسوله، در سال ۸۵، ۹۵۳ مرسوله، در سال ۸۶ ۱۰۴۷ میلیون و در سال ۸۷، ۱۰۰۳ میلیون مرسوله بوده است.

هم‌چنین پوشش مساحتی هر واحد پستی در سال ۸۴، ۱۷۶ کیلومتر مربع در سال ۸۵ به ۱۵۶ کیلومتر مربع کاهش یافته و به ترتیب در سال‌های ۸۶، ۱۲۴ کیلومتر مربع در سال ۸۷، ۱۰۲ کیلومتر مربع و در سال ۸۸، ۹۴ کیلومتر مربع کاهش یافته است.

گفتنی است؛ پوشش جمعیتی به ازای هر واحد پستی در سال ۸۴، ۷۴۰۵ نفر، در سال ۸۵، ۶۶۶۱ نفر، در سال ۸۶، ۵۳۶۲ نفر، در سال ۸۷، ۴۴۹۵ نفر و در سال ۸۸ ، ۴۱۹۶ نفر کاهش یافته است.

اما تعداد مرسوله به ازای هر واحد پستی در سال ۸۴، ۸۵۷۸۸ مرسوله، در سال ۸۵ ۹۱۲۵۴ مرسوله، در سال ۸۶ ۷۹۶۳۸ مرسوله، در سال ۸۷، ۶۳۰۸۴ مرسوله و در سال ۸۸ ۴۶۵۰۰ مرسوله بوده است.

به گزارش ایسنا، تعداد مرسوله به ازای هر کارمند در سال ۸۴، ۴۸۸۲۴ مرسوله، در سال ۸۵، ۵۸۴۱۷ مرسوله، در سال ۸۶، ۶۰۴۷۵ مرسوله در سال ۸۷، ۶۲۹۴۶ مرسوله و در سال ۸۸ هم ۵۱۱۰۰ مرسوله بوده است.

گفتنی است؛ عرضه‌ی خدمات پستی در دفاتر خدمات فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهری در سال ۸۴، ۳۷۱ دفتر در سال ۸۵، ۱۱۹ دفتر در سال ۸۶، ۷۷۸ دفتر در سال ۸۷، ۱۳۹۳ دفتر و در سال ۸۸ ، ۴۵۱۳ دفتر بوده است.

هم‌چنین عرضه‌ی خدمات پستی در دفاتر خدمات فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات روستایی در سال ۸۴، ۳۵۸ دفتر، در سال ۸۵ ۱۷۰۴ دفتر، در سال ۸۶ ۳۳۱۰ دفتر، در سال ۸۷ ۲۵۳۶ دفتر و در سال ۸۸ ۹۴۵۳ دفتر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا محمدحسن محبیان – رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست – هم در اسفندماه سال گذشته در گفت‌و‌گو با ایسنا گفته بود: در ۹ ماهه سال ۸۸ حدود ۶۱۰ میلیون مرسوله پستی در سطح کشور قبول و توزیع شده است؛ این مرسولات از طریق بیش از ۱۷ هزار واحد پستی شهری و روستایی از متقاضیان جمع‌آوری و توزیع شده است.

وی افزوده بود: هم‌اکنون بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ دفتر ICT روستایی و چهار هزار و ۴۰۰ دفتر خدمات ارتباطی شهری در راستای اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر ایجاد پیشخوان دولت، راه‌اندازی شده که خدمات پستی مورد نیاز مردم را به آن ها، ارایه می‌کنند.

مدیر عامل شرکت پست درباره خدماتی که به متقاضیان ارایه می‌شود گفته بود: در حال حاضر و با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‌های ذی‌ربط، اوراق مالیاتی سازمان امور مالیاتی، ابلاغیه‌های سازمان تأمین اجتماعی، ابلاغ احکام و آراء صادره از سازمان‌های تابعه قوه قضائیه و ابلاغ تخلفات ساختمانی از طرف شهرداری، از طریق پست صورت می‌گیرد.

همچنین توزیع گذرنامه، گواهینامه، کارت خودرو، کارت معافیت نظام وظیفه، کارت هوشمند سوخت، قبوض و سیم‌کارت تلفن همراه از دیگر خدماتی است که از سوی شرکت پست ارایه می‌شود که به واسطه آن حجم زیادی از مسافرت‌های زائد درون شهری و بین شهری کاسته شده است.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا