بررسی تغییر تعرفه‌ی‌ مکالمات تلفن همراه

محمد کرم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این تعرفه از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده و به زودی نهایی می‌شود. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این که تغییر تعرفه مکالمات تلفن همراه نیز به سازمان ارسال شده …

محمد کرم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این تعرفه از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده و به زودی نهایی می‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این که تغییر تعرفه مکالمات تلفن همراه نیز به سازمان ارسال شده و در کمیسیون تنظیم مقررات در حال بررسی است گفت: تعرفه مکالمات تلفن همراه باید توسط کارشناسان و براساس آمار و اطلاعات مورد بررسی قرار بگیرد که جلسات بررسی آن ادامه داشته و بعد از نهایی شدن ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا منظور از SLA یا Service Level Agreement، قرارداد تضمین و تامین میزانی معین از کیفیت خدمات از سوی شرکت سرویس‌دهنده برای شرکت سرویس‌گیرنده یا کاربر است.

اجرایی شدن چنین توافقنامه‌هایی در عرصه خدمات ارتباطی در ایران هم با توجه به حضور بخش خصوصی به‌ویژه در بخش تلفن همراه و اینترنت ضروری به نظر می‌رسد و جای خالی آن احساس می‌شود تا مشترکان خدمات از حقوق خود مطلع باشند و در مواقع لزوم نسبت به پیگیری قانونی آن اقدام کنند که بعد از گذراندن مراحل مورد نیاز و نهایی شدن تعرفه آن اجرایی می‌شود.

تصویب توافقنامه سطح سرویس یا خدمات گامی بلند از سوی رگولاتوری برای هرچه بیش‌تر قانونمند کردن شرکت‌های دولتی در ارائه امکانات و همچنین دفاع از حقوق بخش خصوصی فعال در حوزه ICT در قبال دولتی‌ها و نیز دفاع از حقوق کاربران در مقابل این دو بخش به شمار می‌رود. چراکه تدوین و تصویب SLA را می‌توان از جمله اقداماتی برشمرد که امنیت فضای سرمایه‌گذاری در کشور را بیش از پیش تضمین می‌کند و موجب ارتقاء بیش‌تر کیفیت خدمات مخابراتی و ارتباطی در سطح کشور خواهد شد.

بر این اساس هم‌اکنون توسعه‌ی شبکه‌ی زیرساخت و تنوع خدمات مخابراتی در این شبکه زمینه را برای اجرای تفاهم نامه سطح خدمات، SLA در شرکت ارتباطات زیر ساخت، فراهم کرده است تا خدماتی که این شرکت به عنوان متولی دولتی و انحصاری شبکه ارتباطات بین شهری و بین‌الملل کشور به مشتریانش ارائه می‌دهد از تضمین کیفیت و امنیت مناسب برخوردار باشد.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا