دولت برای الکترونیکی کردن خدمات در سال ۸۹ عزم راسخ دارد

به گزارش موج، مهندس کارگزار تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته در خصوص گسترش خدمات الکترونیکی در سطح استان، از اول تیرماه سال جاری هیچ گونه قبوضی از مشترکان ساکن در شهرهای مشهد، سبزوار، تربت حیدریه و نیشابور توسط بانک ها دریافت نخواهد شد و مشترکان ناگزیر به استفاده از شیوه های الکترونیکی خواهند بود.وی …

به گزارش موج، مهندس کارگزار تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته در خصوص گسترش خدمات الکترونیکی در سطح استان، از اول تیرماه سال جاری هیچ گونه قبوضی از مشترکان ساکن در شهرهای مشهد، سبزوار، تربت حیدریه و نیشابور توسط بانک ها دریافت نخواهد شد و مشترکان ناگزیر به استفاده از شیوه های الکترونیکی خواهند بود.
وی خاطرنشان ساخت: اطلاع رسانی در خصوص پرداخت غیرحضوری در مخابرات از طریق ۱۸۱۸ دیری است که آغاز شده و سایر سازمان ها نیز باید اطلاع رسانی در این خصوص را بر روی قبوض و از طریق رسانه ها آغاز کنند تا فرهنگ سازی لازم پیرامون ترغیب مردم به استفاده از خدمات الکترونیک صورت گیرد.
وی استفاده از خودپردازها و دستگاه های pos را دارای بیشترین استقبال از سوی شهروندان برشمرد و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا تمام مغازه ها مجهز به دستگاه pos گردیده و این دستگاه در همه جا در اختیار شهروندان باشد.
در این جلسه همچنین مهندس آشفته مسئول biling شرکت مخابرات خراسان رضوی به تشریح ویژگی های سامانه ۱۸۱۸ پرداخت و تصریح کرد: اعلام بدهی تلفن ثابت و همراه، پرداخت بدون نیاز به قبض، وصل یک ساعته تلفن پس از پرداخت قبوض، دریافت ریز مکالمات بصورت شنیداری و فاکس و… از دیگر خدمات ارائه شده از سوی سامانه ۱۸۱۸ به شمار می رود.
وی افزود: در حال حاضر چهار لینک E1 با ۱۲۰ کانال ورودی و خروجی به سامانه ۱۸۱۸ اختصاص دارد و از اول سال جاری تاکنون ۶۰۴ هزار تماس با سامانه مزبور برقرار شده است.
بر اساس این گزارش، استقبال ۵۹ درصد مشهدی ها و ۱۹ درصدی کل استان از پرداخت غیرحضوری در آخرین دوره، اختصاص جایزه خوش حسابی به مشترکان، صرفه جویی ۸۰ میلیارد تومانی در صورت استفاده مردم از خدمات الکترونیکی و … از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بوده است.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا