دلایل عدم ابطال بلوک مخابرات

سود مخابرات در شرایط فعلی در فضای انحصاری تعیین می شود که باید این انحصار طبق قانون با نظارت شورای رقابت شکسته شود . جمشید پژویان در گفتگو با بورس نیوز با اشاره پرونده رقابت بلوک مخابرات گفت : شورای رقابت به این نتیجه رسید که شرایط رقابتی در عرضه بلوک مخابرات حاکم نبوده لذا …

سود مخابرات در شرایط فعلی در فضای انحصاری تعیین می شود که باید این انحصار طبق قانون با نظارت شورای رقابت شکسته شود .

جمشید پژویان در گفتگو با بورس نیوز با اشاره پرونده رقابت بلوک مخابرات گفت : شورای رقابت به این نتیجه رسید که شرایط رقابتی در عرضه بلوک مخابرات حاکم نبوده لذا در چنین شرایطی خروج هر یک از رقبا از گردونه معامله فضای رقابتی را از بین نبرده است .

رییس شورای رقابت ادامه داد : با عرضه یک بلوک ۱۶ هزار میلیاردی وجود یک یا دو الی سه خریدار به معنای حاکمیت بازار رقابتی نیست چرا که بازار رقابت یعنی دسترسی همگان برای شرکت در رقابت نه اینکه عده قابل توجهی به شکلی وارد معامله شده و به تنهایی تعیین قیمت کنند .

سود مخابرات انحصاری تعیین می شود

وی با اشاره به دومین مسئله مهم در رقابت بلوک مخابرات افزود : شکایت پیشگامان کویر یزد برای خروج از معامله مخابرات از نظر شورای رقابت تغییری در وضعیت بازار رقابتی نداشته و این موضوع کاملاً قضایی است اما مسئله مهم این معامله خود بازار رقابت است .

به اعتقاد پژویان اعلام سود مخابرات در شرایط فعلی در فضای انحصاری تعیین می شود که باید این انحصار طبق قانون با نظارت و کنترل شورای رقابت شکسته شود .

پژویان ادامه داد : شورای رقابت برای در دست گرفتن بازار مخابرات به صورت جدی در حال مکاتبه با وزارت ارتباطات است اما تا الان پاسخی از این وزارتخانه نگرفته ایم .

عدم رقابت در بلوک مخابرات توجیهی برای ابطال نکردن معامله مخابرات

وی در برابر سوالی مبنی بر چرایی عدم پیگیری شورای رقابت برای ابطال معامله بلوک مخابرات گفت : باطل شدن معامله منوط به برهم خوردن فضای رقابت است اما در این معامله فضای رقابتی حاکم نبوده است که بخواهیم آن را ابطال کنیم و شورای رقابت نیز فعالیت سیاسی نمی کند و در نظر دارد به دور از جنجال های سیاسی تصمیمات اقتصادی بگیرد .

در بازار مخابرات انحصار باید شکسته شود

پژویان با تأکید بر انحصاری بودن بازار مخابرات گفت : منافع مردم در مخابرات بر منافع گروهی خاص ارجح است لذا آن چه که اهمیت دارد بازار مخابرات ، نحوه قیمت گذاری و نظارت بر این بازار است . به گفته پژویان بنابر ادبیات اقتصاد در معامله بلوک مخابرات انحصار دو تایی یا چند تایی صورت گرفته است .

وی افزود : با انتقال مخابرات از دولت به شبه دولتی ها انحصار در مخابرات وجود دارد این انحصار که باید قبل از عرضه شکسته می شد در حال حاضر طبق قانون باید توسط شورای رقابت شکسته شود .
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا