گوگل اپل را پشت سرگذاشت

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سلولار نیوز، بر اساس گزارش NPD میزان فروش گوشی های آیفون اپل برای اولین بار در میان گوشی های هوشمند جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.بر اساس این گزارش فروش گوشی های هوشمند با پشتیبانی از سیستم عامل اندرویید گوگل ۲۸ درصد کل بازار گوشی های …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سلولار نیوز، بر اساس گزارش NPD میزان فروش گوشی های آیفون اپل برای اولین بار در میان گوشی های هوشمند جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.
بر اساس این گزارش فروش گوشی های هوشمند با پشتیبانی از سیستم عامل اندرویید گوگل ۲۸ درصد کل بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داد این در حالی است که گوشی آیفون اپل فقط ۲۱ درصد فروش بازار گوشی های هوشمند را از آن خود کرد.
اما در این میان شرکت کانادایی RIM با فروش ۳۶ درصد کل گوشی های هوشمند اولین جایگاه را به خود اختصاص داد.
این آمار بر اساس فروش گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل شان صورت گرفته نه بر اساس برند خاصی. بر این اساس اپل فقط دو گوشی هوشمند بر پایه سیستم عامل آیفون را راهی بازار کرد، در حالی که سیستم عامل اندرویید بر روی بسیاری از گوشی های تلفن همراه با برندهای مختلف تعبیه شده است.
بر اساس این گزارش محبوبیت گوشی های هوشمند و گوشی هایی که از صفحه کلید کامل QWERTY که نسبت به سایر گوشی ها از قیمت بیشتری برخوردارند فروش بهتری داشتند.
میانگین قیمت همه گوشی های تلفن همراه در فصل اول سال به ۸۸ دلار رسید که نسبت به سال گذشته در همین زمان با ۵ درصد افزایش همراه بود.
میانگین قیمت گوشی های هوشمند در سه ماهه ابتدایی سال هم ۱۵۱ دلار برآورد شد که سه درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشت.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا