بورس تهران شنبه و یکشنبه تعطیل نیست

علی صالح آبادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، در پاسخ به این سئوال که با توجه به اعلام تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده تهران از سوی هیئت دولت، آیا فعالیت های بازار سهام هم تعطیل خواهد بود یا خیر اظهار داشت: خیر.این تعطیلات شامل مراکز دولتی و مدارس و …

علی صالح آبادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، در پاسخ به این سئوال که با توجه به اعلام تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده تهران از سوی هیئت دولت، آیا فعالیت های بازار سهام هم تعطیل خواهد بود یا خیر اظهار داشت: خیر.این تعطیلات شامل مراکز دولتی و مدارس و دانشگاه‌های تهران بوده و فعالیت های بازار سرمایه در روز های یاد شده ادامه خواهد داشت.

 

*ابهام در توزیع سود مخابرات

 

وی در رابطه با مسائل مربوط به مجمع مخابرات و تصویب توزیع سود ۳۰ تومانی به هر سهم این شرکت توضیح داد: رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی ( امیر حمزه مالمیر ) در حالی امروز توضیحات مبسوطی را در پایگاه اطلاع رسانی سازمان بورس منتشر کرده که سازمان بورس همواره به افشاء اطلاعات همه شرکت ها تاکید داشته است.

رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: این در حالی است که در گزارش حسابرس و بازرس قانونی مخابرات بندهایی وجود دارد که موجب ابهام در توزیع سود آن شده است.از طرف دیگر نماینده سازمان در مجمع مخابرات اعلام کرده بعد از روش شدن ابهامات، در خصوص تقسیم سود تصمیم گیری شود.

صالح آبادی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار طبق انتظاراتی که از این نهاد می رود رفتار کرده و باید به فکر منافع سهامداران و آینده شرکت ها باشد.

وی در برابر این نکته که برخی سهامداران به صدور اطلاعیه اداره نظارت بر ناشران بورسی در فاصله دو روز مانده به توقف نماد مخابرات ( به منظور برگزاری مجمع سالانه ) و اعلام توان پرداخت سود ۱۲۸ ریالی این شرکت معترضند خاطر نشان کرد: این اقدام طبق اطلاعات موجود و گزارش حسابرس انجام شده و در مورد همه شرکت ها نیز اعمال می شود. از طرف دیگر وقتی شرکتی مانند مخابرات دارای نکات و مواردی است باید منتشر شود.

صالح آبادی زمان بازگشایی نماد معاملاتی مخابرات را منوط به دریافت گزارش های مربوطه و بررسی های کارشناسی اعلام کرد.

 

*ابطال معامله ۱۳۶۴ میلیارد تومانی فولاد خوزستان

 

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به سئوالی در خصوص ابطال معامله ۱۳۶۴ میلیارد تومانی بلوک ۳۰.۵ درصدی فولاد خوزستان نیز توضیح داد: با توجه به رای شعبه ۱۹ دادگاه و برداشت وجه پرداختی ( به مبلغ ۱۷۲ میلیارد تومان به جابریان) ابطال این معامله به عهده شرکت سپرده مرکزی یا شرکت بورس است که باید انجام شود.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا