سرنوشت نماد مخابرات چه خواهد شد ؟

به دنبال رفتار غیر حرفه ای سازمان بورس در برخورد با سهامداران مخابرات مبنی بر اعلام حداکثر تقسیم سود ۱۲۸ ریالی از سوی رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی دو روز قبل از توقف نماد مخابرات برای مجمع عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۸۸.۱۲.۲۹ و برگشتن ورق تقسیم سود مخابرات در مجمع به سمت …

به دنبال رفتار غیر حرفه ای سازمان بورس در برخورد با سهامداران مخابرات مبنی بر اعلام حداکثر تقسیم سود ۱۲۸ ریالی از سوی رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی دو روز قبل از توقف نماد مخابرات برای مجمع عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۸۸.۱۲.۲۹ و برگشتن ورق تقسیم سود مخابرات در مجمع به سمت افزایش توزیع سود ، برخی از سهامداران که در جریان این سناریو دست به اقدام عجولانه و فروش سهام مخابرات زده بودند اعتراضات بسیاری به نحوه افشای اطلاعات سازمان بورس وارد کردند.
بنابر این گزارش محمد مهدی ناسوتی فر در گفت و گو با بورس نیوز ؛ در مورد رفتار دوگانه سازمان بورس نسبت به تقسیم سود نقدی مخابرات گفت : سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر موظف به افشای اطلاعات است لذا اداره نظارت بر ناشران بورسی در اطلاعیه خود سناریوی ۶ گانه ای تعریف کرد که با استناد به هر سناریو ، تکلیف توزیع سود مخابرات را در حالتهای مختلف اعلام کرد .
این کارشناس بازار سرمایه افزود : شرکت مخابرات نیز در مجمع توانست عیلرغم نظر سازمان بورس ، مجمع را برای تقسیم سود ۳۰ تومانی قانع کند .
وی ادامه داد : مخابرات شرکتی است که پتانسیل های بالایی دارد و در سال های آتی وضعیت بهتری خواهد داشت .
اما باید گفت سازمان بورس به عنوان نهاد نظارتی بازار چرا باید قبل از توقف نماد مخابرات که سهامداران بسیاری دارد با طرح سناریویی سهامداران را تشویق به فروش سهام مخابرات کرده و بعد از تشکیل مجمع این سناریو تبدیل به یک تراژدی برای سهامداران اسبق مخابرات شود . بنابراین گزارش رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی علیرغم پیگیری های خبرنگار بورس نیوز مهر سکوت بر لبهای خود زده و پاسخگوی سوالهای پیش آمده در مورد میزان تقسیم سود مخابرات در مجمع عادی سالیانه نیست .
بدین ترتیب سرنوشت نماد مخابرات برای بازگشائی مشخص نیست و شاید تا رفع اختلافات بین بورس و مخابرات این نماد متوقف بماند و حتی نیاز به برگزاری مجمع مجدد جهت تغییر مصوبه مجمع که به نوعی توزیع سود موهوم نامگذاری شده باشد اتفاقی که پیش از این نیز در مورد برخی شرکت ها رخ داده است .
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا