مکمل سرعت‌سنج اینترنتی در راه است

اجرای آزمایش ظرفیت خطوط ارتباطیفراهم‌شدن امکان اندازه‌گیری ظرفیت خط ارتباطی    محمدرضا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: راه‌اندازی امکان اندازه‌گیری ظرفیت خط ارتباطی به‌میزان استقبال کاربران از سرعت‌سنج اینترنت بستگی دارد که در حال حاضر حتی برخی ISPها این امکان را به کاربران خود اطلاع‌رسانی نمی‌کنند. هرچند با …

اجرای آزمایش ظرفیت خطوط ارتباطی
فراهم‌شدن امکان اندازه‌گیری ظرفیت خط ارتباطی  
 
محمدرضا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: راه‌اندازی امکان اندازه‌گیری ظرفیت خط ارتباطی به‌میزان استقبال کاربران از سرعت‌سنج اینترنت بستگی دارد که در حال حاضر حتی برخی ISPها این امکان را به کاربران خود اطلاع‌رسانی نمی‌کنند. هرچند با این وجود میزان استفاده از سرعت‌سنج‌های موجود چندان کم نبوده است.
وی دربیان هدف راه‌اندازی این نرم‌افزار گفت: کانالی را در نظر بگیرید؛ میزان آبی که در واحد زمان از این کانال می‌گذرد و نیز ظرفیت کلی کانال‌ با وجود اینکه مکمل هستند، هر دو به طور مجزا قابل اندازه‌گیری است. به این ترتیب قصد فراهم کردن امکان اندازه‌گیری ظرفیت خطوط ارتباطی در عین اندازه‌گیری سرعت آن را داریم.
او با بیان اینکه ظرفیت حداکثر ارتباطی است که می‌توان برقرار کرد گفت: سرعت میزان استفاده از پهنای باند است که یک خط می‌تواند در یک زمان از آن بهره‌مند شود. حداکثر سرعت پهنای باند به کیفیت سرویس که کاربر دریافت می‌کند، کمک خواهد کرد، پس هر قدر سرعت ارتباطی بیش‌تر باشد، ظرفیت کیفیت را بیان می‌کند.
کارشناس معاونت توسعه و مدیریت شرکت فن‌آوری اطلاعات در پایان خاطر نشان کرد: بستر فنی این نرم‌افزار آماده است و برای اجرایی کردن تنها به فرصت مناسب نیازمندیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا