اعتراض برخی سهامداران مخابرات به سازمان بورس درباره اعلام سود ۱۲۸ ریالی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی روز گذشته سومین مجمع سالانه مخابرات بعد از حضور در بورس برگزار و با تصویب تقسیم سود ۳۰ تومانی هر سهم و همچنین پیش بینی سود۳۰ تومانی برای سال مالی ۸۹ به پایان رسید که برخی از سهامداران حقیقی در این مجمع نسبت به عملکرد سازمان بورس …

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی روز گذشته سومین مجمع سالانه مخابرات بعد از حضور در بورس برگزار و با تصویب تقسیم سود ۳۰ تومانی هر سهم و همچنین پیش بینی سود۳۰ تومانی برای سال مالی ۸۹ به پایان رسید که برخی از سهامداران حقیقی در این مجمع نسبت به عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اعلام توان پرداخت سود ۱۲۸ ریالی مخابرات پیش از برگزاری مجمع اعتراض کردند.
براساس این گزارش ،علاوه براین عده ایی از این سهامداران که خود را متضرر می دانند در تماس با خبرگزاری فارس خواهان رسیدگی به این موضوع شدند.
حسن بالازاده یکی از این سهامداران با اعلام رفتار سلیقه ای برخی مدیران سازمان بورس به فارس گفت: رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس (امیر حمزه مالمیر) دو روزه مانده به توقف نماد معاملاتی مخابرات برای برگرازی مجمع با صدور اطلاعیه ایی رسمی اعلام می کند شرکت مخابرات به دلایل گوناگون توان پرداخت بیش از ۱۲۸ ریال سود در مجمع را ندارد. با این اتفاق صف خرید سهام این شرکت به صف فروش تبدیل شده و طی آن تعدادی از سهامداران با تکیه بر این اطلاعیه و نگرانی و ضرر اقدام به فروش سهام خود می کنند.
وی با بیان اینکه با این اطلاعیه اقدام به فروش ۳۵۰ هزار سهم مخابرات با قیمت منفی کرده است، ادامه داد: در برابر این موضع گیری، روز گذشته مجمع مخابرات تقسیم سود ۳۰ تومانی هر سهم را تصویب کرد و بدین ترتیب سهامدارانی که اقدام به فروش سهام مخابرات کرده بودند با زیان مواجه شدند.
بالازاده با اشاره به نارحتی سهامداران متضرر تاکید کرد: زیان سهامداران متضرر را چه کسی باید بدهد؟ چرا آقای مالمیر که سود قابل پرداخت مخابرات را ۱۲۸ ریال اعلام کرده در مجمع روز گذشته حاضر نشد تا از ادعای خود دفاع کند؟ چرا نماینده سازمان بورس در مجمع از این موضع سازمان دفاع نکرد؟ چرا سازمان بورس و اوراق بهادار با اینگونه رفتارهای سلیقه ایی برخورد نمی کند و پاسخگو نیست؟ آقای مالمیر با چه هدفی اقدام به صدور آن اطلاعیه کرد؟
وی در خاتمه گفت: به شخصه از حراست سازمان بورس گرفته تا وزیر اقتصاد این موضوع را پیگیری می کنم.
بر اساس این گزارش این اعتراض در حالی عنوان شده که خبرگزاری فارس آماده دریافت نظرات مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و دیگر فعالان بازار سهام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا