اپل، HTC و موتورولا سهم بازارشان را افزایش دادند

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از جی اس ام آرنا، بر اساس گزارش Canalys، فروش گوشی های هوشمند در طول سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۰ با ۶۷ درصد افزایش به بیش از ۵۵ میلیون دستگاه رسید و HTC ، موتورولا و اپل بیشترین میزان سهم را در بازار تلفن همراه به دست آوردند.البته …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از جی اس ام آرنا، بر اساس گزارش Canalys، فروش گوشی های هوشمند در طول سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۰ با ۶۷ درصد افزایش به بیش از ۵۵ میلیون دستگاه رسید و HTC ، موتورولا و اپل بیشترین میزان سهم را در بازار تلفن همراه به دست آوردند.
البته در این فصل فروش گوشی هوشمند توسط اکثر تولید کنندگان نسبت به سال گذشته در همین زمان افزایش یافت.
در این زمان موتورولا جهش شگفت انگیزی داشت. این شرکت توانست ۱۳۷ درصد رشد کند و ۲.۶ میلیون دستگاه گوشی به فروش برساند این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال قبل این رقم ۱.۱ درصد اعلام شده بود.
شرکت کانادایی RIM توانست ۱۰.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند که در مقایسه با سال گذشته با فروش ۷.۳ میلیون دستگاه گوشی ۴۵ درصد رشد داشت.
این تحقیقات نشان داده تقریبا ۶۰ درصد همه گوشی های هوشمند فروخته شده در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۰ از صفحه نمایش لمسی برخوردار بود در حالی که ۲۷ درصد این گوشی ها از صفحه کلید کامل QWERTY برخوردار بود.
اما فروش گوشی های مجهز به صفحه کلید شماره ای-الفبایی با کاهش روبه رو شد به طوری که سهم این گوشی ها در بازار از ۳۷.۲ درصد به ۱۳.۵ درصد کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، فروش گوشی های هوشمند لمسی نوکیا در طول سه ماهه ابتدایی سال بیش از ۵۰ درصد گوشی های هوشمند نوکیا را تشکیل داد.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا