نوکیا از آیفون و بلک بری سبقت گرفت

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از درجیستر، بر اساس گزارش IDC، در میان تولید کنندگان بزرگ گوشی هوشمند در دنیا نه اپل و نه شرکت کانادایی RIM بلکه نوکیا جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. آیفون اپل در میان گوشی های هوشمند به لحاظ جذابیت و ویژگی در مکان سوم قرار …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از درجیستر، بر اساس گزارش IDC، در میان تولید کنندگان بزرگ گوشی هوشمند در دنیا نه اپل و نه شرکت کانادایی RIM بلکه نوکیا جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. آیفون اپل در میان گوشی های هوشمند به لحاظ جذابیت و ویژگی در مکان سوم قرار می گیرد.
بر اساس این گزارش نوکیا با سهم ۳۹.۳ درصد بالاترین جایگاه را در میان تولید کنندگان گوشی هوشمند دارد، RIM با ۱۹.۴ درصد جایگاه دوم و اپل با ۱۶.۱ درصد سومین مکان را به خود اختصاص داد. این در حالی است که سهم آیفون اپل در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰.۹ درصد گزارش شده بود.
میزان سهم RIM از سال گذشته با ۲۰.۹ درصد ۱.۵ درصد افت کرده است.
اما میزان سهم نوکیا هیچ افتی نداشته است.
سهم شرکت HTC از ۴.۳ به ۴.۸ درصد و موتورولا از ۳.۴ به ۴.۲ درصد افزایش یافت.
فروش گوشی هوشمند از سال گذشته تاکنون با رشد ۵۶.۷ درصدی همراه بوده و از ۳۴.۹ میلیون در سال ۲۰۰۹ به ۵۴.۷ میلیون دستگاه رسیده است.
نوکیا اعلام کرد که در طول سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی ۲۱.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده است.
این شرکت همچنین به تازگی اقدام به معرفی و عرضه گوشی های هوشمندی همچون C3, C6، E5 و N8 و نیز سیستم عامل جدید ^۳ OS کرد که قرار است بر روی گوشی های آینده این شرکت تعبیه شود.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا