فروش حسگرهای حرکتی تا ۲۰۱۴ پنج برابر می شود

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سلولارنیوز، از جایی که گوشی های هوشمند و سیستم عامل تلفن های همراه از نرم افزارهای حسگر حرکتی پشتیبانی می کنند انتظار می رود فروش این حسگرها تا سال ۲۰۱۴ پنج برابر افزایش یابد.بر این اساس iSuppli  پیش بینی کرده فروش حسگرهای حرکتی، حسگر شتابسنج، قطبنما و …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سلولارنیوز، از جایی که گوشی های هوشمند و سیستم عامل تلفن های همراه از نرم افزارهای حسگر حرکتی پشتیبانی می کنند انتظار می رود فروش این حسگرها تا سال ۲۰۱۴ پنج برابر افزایش یابد.
بر این اساس iSuppli  پیش بینی کرده فروش حسگرهای حرکتی، حسگر شتابسنج، قطبنما و ژیروسکوپ تا سال ۲۰۱۴ به ۲.۲ میلیارد دستگاه برسد.
به این ترتیب درآمد حاصل از فروش حسگرهای حرکتی از ۳۱۶ میلیون دلار در ۲۰۰۹ به یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ افزایش یابد.
حسگرهای حرکتی از قبیل شتابسنج و قطبنما نقش اساسی در عملکرد گوشی های هوشمندی همچون آیفون و گوشی های اندروییدی بازی می کند و قابلیت مهمی در بخش بازی و عملکردهای ناوبری به شمار می رود.
پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۴ ، ۴۴ درصد کل درآمد حسگرهای حرکتی در گوشی های تلفن همراه مربوط به شتابسنج باشد.
۶۵ درصد همه تلفن های همراه به شتابسنج مجهز هستند این در حالی است در سال ۲۰۰۷ دو درصد و در سال ۲۰۰۹ ، ۲۸ درصد گوشی ها از این سرویس بهره می برد.
گزارش ها حاکی است فروش قطبنما برای تلفن های همراه در دومین نیمه ۲۰۰۹ افزایش یافت.
بر اساس گزارش iSuppli ، ۱۹ درصد گوشی های تلفن همراهی که GPS دارند از قطب نما استفاده می کنند این در حالی است که در سال ۲۰۰۸ این رقم چهار درصد بوده است.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا