لمس نکردن حقوق فاوا ازسوی شهروندان موجب بحران هویت می‌شود

*IT و بحران هویت*کارشناس فن‌آوری اطلاعات:به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پازری – کارشناس فن‌آوری اطلاعات – با بیان این مطلب اظهار کرد: در فضای اجتماعی متاثر از فن‌آوری یا فضای مجازی، قانون و حقوق قانونی موجب تعادل رفتاری اجزای وجودی این فضا می‌شود.وی ادامه داد: چنانچه اجزای شهروندان این فضا نتوانند مسایل حقوقی را …

*IT و بحران هویت*
کارشناس فن‌آوری اطلاعات:
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پازری – کارشناس فن‌آوری اطلاعات – با بیان این مطلب اظهار کرد: در فضای اجتماعی متاثر از فن‌آوری یا فضای مجازی، قانون و حقوق قانونی موجب تعادل رفتاری اجزای وجودی این فضا می‌شود.
وی ادامه داد: چنانچه اجزای شهروندان این فضا نتوانند مسایل حقوقی را درک و لمس کنند، اعتماد رفتاری بیان آن‌ها به وجود نخواهد آمد و درنتیجه همه روابط پرسش برانگیز خواهد بود.
این کارشناس با اعتقاد بر اینکه بدون روح قانون، فضای مجازی تداعی‌کننده لحظه‌ای پراضطراب خواهد بود گفت: حفاظت از شهروندان در فضای مجازی، حفاظت و شخصی‌سازی داده‌ها، تاکید بر حفظ هویت دیجیتال و امکان احراز آن و همچنین اطمینان از وجود حقیقی مخاطب در فضای مجازی از جمله کمک‌های حقوق فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات به شهروندان است.
پازری تصریح کرد: تاکید بر امکان عدم انکار یک ارتباط دوسویه، تاکید بر موجه و صحیح بودن اسناد، تاکید بر حفظ حریم خصوصی افراد و همچنین تاکید بر حقوق مالکیت معنوی و ارزش‌های ایجاد شده در فضای مجازی از دیگر کمک‌هایی است که حقوق فن‌آوری اطلاعات به شهروندان ارایه می‌دهد.
او گفت: با بیان موارد یاد شده می‌توان نتیجه گرفت که وجود حقوق در فضای فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند این فضا را به یک فضای مطمئن و قابل زیست برای شهروندان مجازی تبدیل کند.
گفتنی است نخستین کنگره فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات ایران با رویکرد به زیست شهروندان ۱ تا ۳ خردادماه در سالن بوستان گفت‌وگو برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا