جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در اصفهان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار موبنا، سومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات با محوریت مرکز تخصصی آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای) در دو مرحله مسابقه فتح پرچم (CTF) و مانور سایبری برگزار خواهد شد. مسابقه فتح پرچم ( CTF) یک مانور شبیه سازی شده در فضای سایبری است که در آن متخصصان امنیت …

به گزارش خبرنگار موبنا، سومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات با محوریت مرکز تخصصی آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای) در دو مرحله مسابقه فتح پرچم (CTF) و مانور سایبری برگزار خواهد شد.
مسابقه فتح پرچم ( CTF) یک مانور شبیه سازی شده در فضای سایبری است که در آن متخصصان امنیت اطلاعات به مقابله با یکدیگر می پردازند.
در این مسابقه هر تیم تلاش می کند از مواضع از پیش تعیین شده در رایانه یا شبکه اختصاصی خود دفاع و در عین حال به طور همزمان با گذر از سد امنیتی سایر تیم ها، پرچم خود را در سیستم های آنها برافراشته کند.
مهندسی معکوس (Reverse-engineering)، شنود شبکه (network sniffing)، تحلیل پروتکل، پنهان نگاری، مدیریت شبکه، حملات تحت وب، برنامه نویسی امن و تحلیل رمز(cryptanalysis) از جمله توانایی هایی است که در این مسابقات ارزیابی می شود.
برگزیدگان مرحله نخست این جشنواره به مرحله دوم با عنوان ماراتن افتا ( امنیت فضای تبادل اطلاعات ) راه می یابند.
در این مرحله با طرح چند مسئله و چالش کلیدی در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات، ایده ها، راهکارها و دفاعیات شرکت کنندگان ارزیابی و در نهایت نفرات برتر انتخاب می شوند.
تیم های برگزیده این رقابت ها علاوه بر دریافت جوایز، از تسهیلات ویژه برای راه اندازی یک کسب و کار نو در زمینه افتا برخوردار خواهند شد.
مرحله نخست این جشنواره در قالب مسابقه ملی فتح پرچم (CTF) نهم مهر امسال و به صورت برخط ( آنلاین ) و مرحله دوم و نهایی این رویداد چهارم و پنجم آذر در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.
برگزاری کارگاههای تخصصی به همراه نمایشگاه ترویجی امنیت فضای تبادل اطلاعات شامل غرفه های آگاهی رسانی عمومی در زمینه امنیت اطلاعات و ارتباطات، ایده های نو افتا، آزمایشگاه های تحقیقاتی افتا، شرکت های تازه تأسیس در زمینه افتا از جمله برنامه های این جشنواره است.
مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان با توجه به نیاز کشور به تجهیزات و سامانه های امنیتی، تحقیق و توسعه را در راس امور خود قرار داده است و اقدام به تولید محصولات امنیتی بومی می کند.
دومین دوره جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات مهر ماه ۱۳۹۳ در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا