سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ دارویی در ایران تا پایان سال

دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم امضای قرارداد ایران و دانمارک برای ساخت کارخانه تولید داروی نسل جدید انسولین در کشور با اشاره به اینکه بیماری دیابت یک بیماری مهلک محسوب می‌شود که با توجه به کم تحرکی جوامع رو به افزایش است افزود: در ایران اکنون ۵ میلیون نفر مبتلا به دیابت قطعی هستند و …

دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم امضای قرارداد ایران و دانمارک برای ساخت کارخانه تولید داروی نسل جدید انسولین در کشور با اشاره به اینکه بیماری دیابت یک بیماری مهلک محسوب می‌شود که با توجه به کم تحرکی جوامع رو به افزایش است افزود: در ایران اکنون ۵ میلیون نفر مبتلا به دیابت قطعی هستند و ۵ میلیون نفر نیز استعداد ابتلا به دیابت را دارند.
وی با بیان اینکه در کشورهای عربی آمار ابتلا به دیابت به علت رژیم غذایی و کم تحرکی بیشتر از ایران است گفت: یکی از کمپانی‌هایی که در زمینه دیابت فعالیت‌های خوبی انجام داده است شرکت نوونوردیسک محسوب می شود که هفتمین کمپانی مطرح دنیا به شمار می‌رود.
وزیر بهداشت افزود: خوشحالیم که مسئولان این شرکت در ارزیابی‌های خود ایران را انتخاب کرده‌اند چرا که ایران با ثبات‌ترین کشور منطقه و دارای نیروی جوان تحصیل‌ کرده است.
هاشمی گفت: ما در سه دهه گذشته در شرایط تحریم پیشرفت‌های زیادی داشته ایم و نشان دادیم که می‌توانیم محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشیم.
وی به شرایط پسا تحریم اشاره کرد و افزود: در شرایط جدید به جای اینکه واردات افزایش یابد باید شکل واردات گذشته نیز تغییر کند.
هاشمی گفت: این تغییر شکل در زمینه دارو باید به شکل سرمایه‌گذاری در داخل ایران و انتقال دانش و تکنولوژی به ایران باشد تا در نهایت منجر به خلق ثروت شود.
وی به بازار وسیع دارو در آفریقا و ۱۵ کشور اطراف ایران نیز اشاره کرد و افزود: با این نگاه چندین کمپانی بزرگ دنیا در دارو و تجهیزات پزشکی قصد دارند تا آخر سال برای سرمایه‌گذاری وارد ایران شوند که اولین آن ها همین نوونورودیسک است.
وزیر بهداشت از رئیس سازمان غذا و دارو درخواست کرد تا نظارت دقیقی بر روی تفاهم‌نامه امضا شده داشته باشد تا کمتر از یک دهه دیگر ایران بازار منطقه را در صادرات انسولین در دست بگیرد.
هاشمی ابراز امیدواری کرد تا دو طرف به تعهدات در تفاهم‌نامه پایبند باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا