رگولاتوری در تدوین طرح جامع ساماندهی دکل های مخابراتی مشارکت دارد

“حسن رضوانی” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: “طرح ساماندهی دکل های مخابراتی تهران” توسط “شرکت ارتباط مشترک شهر” وابسته به شهرداری تهران در دست تهیه است.وی افزود: نماینده ای از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این شرکت حضور دارد و نظارت این سازمان را به کمیته …

“حسن رضوانی” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: “طرح ساماندهی دکل های مخابراتی تهران” توسط “شرکت ارتباط مشترک شهر” وابسته به شهرداری تهران در دست تهیه است.
وی افزود: نماینده ای از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این شرکت حضور دارد و نظارت این سازمان را به کمیته تدوین کننده طرح منتقل می کند و در تدوین طرح یاد شده مشارکت دارد.
رضوانی از حضور نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه در کمیته تدوین طرح ساماندهی دکل های مخابراتی خبر داد و گفت: امیدواریم در این طرح جایگاه و وظایف دستگاههای مختلف دولتی، عمومی و اپراتورها مشخص شود.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور افزود: اعضای شورای شهر تهران دغدغه ها و نگرانی هایی در مورد نصب نامناسب دکل های مخابراتی و آنتن های تلفن همراه و مضرات آن بر شهروندان دارند که امیدواریم با تدوین و اجرای طرح ساماندهی، این نگرانی ها برطرف شود.
رضوانی درباره وظایف شهرداری در رابطه با آنتن های مخابراتی گفت: هم اکنون شهرداری ها در مورد محل نصب آنتن ها و دکل های مخابراتی و همچنین سازه ها و استحکام دکل ها نظارت می کنند و از آنجا که این دکل ها جزو تاسیسات شهری محسوب می شوند، بدون مجوز شهرداری نصب آنها امکان پذیر نیست.
وی افزود: از نظر رعایت استانداردهای زیست محیطی و نظر تشعشات نیز سازمان انرژی اتمی بعنوان دستگاه ناظر عمل می کند و مجوزهای لازم در این مورد از سوی این سازمان صادر می شود.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طرح ساماندهی دکل های مخابراتی تهران در واقع یک دستورالعمل و آیین نامه اجرایی که در صورت تصویب در “شرکت ارتباط شهر” قابل اجرا است و نیازی به تصویب در مجلس شورای اسلامی یا دولت ندارد.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا