لطفا هشدارها را جدی بگیرید

 هرچند که این هشدارها از سوی برخی از کاربران جدی گرفته نشده و نمیشود چرا که معتقدند اطلاعات حذف شده تحت هیچ شرایط و با هیچ ترفندی باز نمیگردد. اما باید به این دسته از کاربران خوشبین و یا کم اطلاع گفت که اطلاعات قابل بازگشت است. بد نیست بدانید پروسه بازگشت اطلاعات نیز برای متخصصان …

 هرچند که این هشدارها از سوی برخی از کاربران جدی گرفته نشده و نمیشود چرا که معتقدند اطلاعات حذف شده تحت هیچ شرایط و با هیچ ترفندی باز نمیگردد.
 اما باید به این دسته از کاربران خوشبین و یا کم اطلاع گفت که اطلاعات قابل بازگشت است. بد نیست بدانید پروسه بازگشت اطلاعات نیز برای متخصصان هیچ زحمتی ندارد.
 فردی که برای بازگشت اطلاعات خود از داخل فلش به بازار کامپیوتر ایران مراجعه کرده بود به خبرنگار ما گفت: اطلاعات داخل فلش بسیار برایم مهم است و همین مساله باعث شده است که تعمیرکاران قیمت بالایی را از من درخواست کنند.
 وی افزود: به عنوان مثال تعمیرکاری قیمت ۲۵۰ هزار تومان را اعلام کرد و فرد دیگر ۱۵۰ هزار تومان و دست آخر تعمیرکار دیگری با گرفتن ۲۲ هزار تومان اقدام به تعمیر فلش و بازگرداندن اطلاعات کرد. اما اینکه چرا هیچ نرخ مشخصی برای این مساله وجود ندارد در نوع خودش جالب است چرا که  تعمیرکاران به کاربرد مشتری نگاه میکنند و با توجه به نیاز آنها قیمت را تعیین میکنند. اما در هر صورت اطلاعات چه در هارد کامپیوتر و چه در فلش قابل بازگشت است.
 ملکی فروشنده قطعه های رایانه ای و تعمیرکاردر این خصوص به خبرنگار ما گفت: برخی از کاربران بر این باورند که اطلاعات حذف شده باز نمی گردد اما این تصور اشتباه است.و ی گفت: در یک مقطعی در حدود یکسال پیش برخی از سوءاستفاده و تصاویر در CD کنندگان اقدام به پخش سطح شهر کردند و بعد از مدتی مشخص شد این عکسها و اطلاعات از رایانه افراد که برای تعمیر داده بودند، خارج شده است. این مساله باعث شد تا هشدارهای جدی به کاربران داده شود، اما متاسفانه برخی از آنها هنوز تصور می کنند که اطلاعات حذف شده قابل بازگشت نیست.
این فروشنده قطعه های رایانه ای گفت: کاربران باید به شخص تعمیرکار اطمینان کامل داشته باشند و اگر اینگونه نبود رایانه خود را در اختیار وی  قرار ندهند، چرا که ممکن است منجر به برخی از مشکل ها شود.
وی گفت: برخی از تعمیرکاران به راحتی می توانند اطلاعات حذف شده را بدون اطلاع صاحب آن بازگردانند و سوءاستفاد ه هایی را نیز انجام دهند که البته این نکته ها بسیار نادر است، ولی امکان اتفاق آن غیرممکن نیست.
وی در خاتمه اظهار داشت: کاربران باید تمام هشدارها را جدی بگیرند تا از بروز هرگونه حادثه و اتفاقی در امان باشند. درهر صورت مطلوبتر آن است که کاربران هشدارهای پلیسی و سایر صاحبنظران را بشنوند و جدی بگیرند و به این مساله باور داشته باشند که اطلاعات حذف شده نیز قابل بازگشت است و همیشه این احتمال را بدهند زیرا ممکن است در کمین یک حادثه قرار بگیرند.
۱۸۲/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا