سوم مه سی و دومین سالگرد اسپم

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از بیزینس ویک، اولین اسپم یا هرزنامه در سال ۱۹۷۸ با عنوان یک پیام تجاری ارسال شد و با واکنش های منفی زیادی مواجه شد.این ایمیل از سوی بازاریابی در یک شرکت کامپیوتری با نام آرپانت برای ۳۹۳ نفر از کاربران شبکه رایانه ای آمریکا ارسال شد که …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از بیزینس ویک، اولین اسپم یا هرزنامه در سال ۱۹۷۸ با عنوان یک پیام تجاری ارسال شد و با واکنش های منفی زیادی مواجه شد.
این ایمیل از سوی بازاریابی در یک شرکت کامپیوتری با نام آرپانت برای ۳۹۳ نفر از کاربران شبکه رایانه ای آمریکا ارسال شد که نخستین هرزنامه‌ تاریخ اینترنت به شمار می‌رود.
پس از ارسال این ایمیل واکنش منفی دریافت کنندگان باعث توبیخ و مجازات شرکت آرپانت شد.
اگر چه ۳۲ سال پیش اولین پیام ناخواسته اسپم ارسال شد اما گزارش ها حاکی است که امروزه ۹۰ درصد کل ایمیل ها را تشکیل می دهد به طوری که روزانه ۱۲۰ میلیارد پیام اسپم ارسال می شود.
پیام های اسپم امروزه نه تنها ایمیل بلکه وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های همراه را نیز هدف قرار داده است.
بر اساس این گزارش بیل گیتس سال ۲۰۰۴ وعده داد که تا دو سال آینده دنیای اینترنت از اسپم پاک خواهد شد اما از آن زمان چهار سال دیگر هم گذشته اما تعداد پیام های ناخواسته اسپم نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته است.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا