نظارتی از سوی اتحادیه های تلفن همراه در بازار صورت نمی گیرد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، به دلیل عدم نظارت از سوی اتحادیه های مرتبط  بر بازار پرمصرف گوشی تلفن همراه همچنان شاهد افزایش تقلب در عرضه انواع گوشی های تلفن همراه هستیم.با توجه به این امر برخی از فروشندگان سودجو برای فروش بهتر محصولات خود  گوشی های کارکرده در حد نو را با تعویض …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، به دلیل عدم نظارت از سوی اتحادیه های مرتبط  بر بازار پرمصرف گوشی تلفن همراه همچنان شاهد افزایش تقلب در عرضه انواع گوشی های تلفن همراه هستیم.
با توجه به این امر برخی از فروشندگان سودجو برای فروش بهتر محصولات خود  گوشی های کارکرده در حد نو را با تعویض قاب فابریک به عنوان گوشی های “آک بند” در اختیار عموم مشتریان قرار می دهند.
در همین برخی دیگر از این افرا، د گوشی هایی با برندهای معتبر را که ساخت کشور چین هستند را با نصب یک برچسب دورن گوشی به عنوان ساخت فنلاند، کره و غیره معرفی کرده و این گوشی را با بهای بالاتر در اختیار مشتریان بی اطلاع قرار می دهند.
این تقلبات در حالی صورت می گیرد که مدتی پیش نیز برخی از افراد سود جود با بازکردن جعبه گوشی های گارانتی دار به تعویض گوشی های اصلی و تقلبی می پرداختند.
 در همین حال با توجه به شرایط بازار گوشی تلفن همراه، اکثر تقلبات در گوشی های نو و کارکرده بیشتر در پاساژهای بزرگ خیابان جمهوری تهران دیده می شود.
 با وجود چند اتحادیه مرتبط با گوشی تلفن همراه  معضل تقلب در عرضه انواع گوشی های بدون گارانتی اصلی در بازار تلفن همراه تهران رو به افزایش است.
نبود اتحادیه واحد برای صنف موبایل یکی ازدلایل اصلی افزایش تقلبات در بازار تلفن همراه ارزیابی می گردد که این روزها نیز ضرورت وجود تشکل مستقلی برای نظارت و پیگیری آنچه در این بازار می گذرد، بیشتر احساس می شود.
حضور کمرنگ نهادهای مرتبط با مبارزه علیه قاچاق گوشی در بازار تلفن همراه باعث می شود تا فعالیت قاچاقچیان گوشی تلفن همراه همچنان رو به گسترش باشد.
۱۲۹/ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا