خانه‌های خالی تهران از آمارها بیشتر است

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه بررسی روند ساخت و سازها در نواحی شمالی استان تهران و شمیرانات در شمال استان تهران اظهار داشت: رقمی که متولیان امر در تعداد خانه‌های خالی بیان می‌کنند، از واقعیت دور است؛ چه‌بسا از آمار منتشرشده خانه‌های خالی بیشتر هم است. وی گفت: آمار وجود هزاران خانه …

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه بررسی روند ساخت و سازها در نواحی شمالی استان تهران و شمیرانات در شمال استان تهران اظهار داشت: رقمی که متولیان امر در تعداد خانه‌های خالی بیان می‌کنند، از واقعیت دور است؛ چه‌بسا از آمار منتشرشده خانه‌های خالی بیشتر هم است.

وی گفت: آمار وجود هزاران خانه خالی در تهران نشان‌گر این بوده که مدیریت خوبی در گذشته و حال در حوزه مسکن صورت نگرفته و نظارت‌ها کافی و قابل قبول نبوده است.

نکو با تأکید بر اینکه قوانین خاصی در برخورد با افرادی که با مقاصد خاص مسکن تولید می‌کنند وجود ندارد، اضافه کرد: این افراد ساخت و سازها را به نفع خود انجام می‌دهند؛ زیرا مانعی وجود ندارد که جلوی رشد این مسکن‌های خالی را در تهران بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: مسکن‌های خالی معمولاً با نیازهای جامعه که در کنار هم قرار می‌گیرد، می‌تواند بخشی از این نیازها را برطرف کند و شاید باز هم نیاز به تولید مسکن داشته باشیم.

قیمت اجاره و رهن‌ متناسب با واقعیت‌ها نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قیمت اجاره و رهن‌ خانه‌ها در تهران بی‌شک با وجود افراد سودجو، متناسب با واقعیت‌ها نیست.

نکو در مورد وضع مسکن گفت: وقتی نیاز مسکن برطرف شود، متناسب با آن بخشی دیگر از نیازها و مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات مسکن، واحدهای مسکونی خالی را باید در اختیار افراد متقاضی قرار داد.

نکو گفت: قیمت اجاره و رهن‌ متناسب با واقعیت‌ها نیست؛ زیرا تولیدکنندگان این مسکن‌ها شرایط را طوری برای افرادی که دنبال مسکن خالی می‌گردند، تغییر می‌دهند که متقاضیان باید این مبالغ را بپردازند.

وی اظهار داشت: این مسئله آسیبی است که باید از سوی متولیان امر و وزارت راه و شهرسازی جدی گرفته شود و نهادهای ذی‌ربط چاره‌ای جز ساماندهی بازار مسکن و رفع این معضل ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا