بازنگری در تضمین ۸۰ درصدی حق‌السهم دولت در پروانه اپراتور سوم

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که براساس پروانه اپراتور سوم اعطا شده به تأمین تله‌کام، در صورت عدم تحقق درآمد پیش‌بینی شده توسط اپراتور، آیا تامین‌تله‌کام تضمین داده تا ۸۰ درصد حق‌السهم را به دولت بپردازد، گفت: محاسبه این موارد به صورت عدد مختصری که …

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که براساس پروانه اپراتور سوم اعطا شده به تأمین تله‌کام، در صورت عدم تحقق درآمد پیش‌بینی شده توسط اپراتور، آیا تامین‌تله‌کام تضمین داده تا ۸۰ درصد حق‌السهم را به دولت بپردازد، گفت: محاسبه این موارد به صورت عدد مختصری که اشاره کردید نیست و جداول مختلفی دارد.
وی ادامه داد: در پروانه راجع به کف درآمد صحبت شده و به این معنی است که اگر درآمد محقق نشد اپراتور باید مبلغ کف را بپردازد.
وزیر ارتباطات افزود: معنی دیگر این صحبت این است که هرچقدر درآمد محقق شود اپراتور باید به نسبت درآمد محقق شده درصدی را بابت حق امتیاز پروانه به دولت بپردازد و این احتمال خیلی کم است که این عدد در کل قرارداد تأثیر داشته باشد زیرا چیزی که در اپراتورهای اول و دوم پیش آمده این است که این عدد اصلاً مورد استفاده قرار نگرفته و همیشه بیش از این عدد درآمد داشته‌اند.
تقی‌پور در پاسخ به این سئوال که “منظور این است که در صورت محقق نشدن درآمد، کف مبلغ همان ۸۰ درصد ” است، گفت: این مسئله از جمله مواردی است که در پروانه اعطا شده بازنگری شده است.
تقی‌پور با اشاره به اینکه آیا منظور از بازنگری، “کاهش ” است، توضیح داد:‌ در هر صورت شرایط امروز با زمانی که مزایده برگزار شد و برندگان هم حاضر نشدند قرارداد ببندند، متفاوت است و در مذاکرات، قرارداد باید به گونه‌ای بسته می‌شد که اپراتورها بتوانند این مسئله را تأمین کنند.
به گزارش فارس، پس از واگذاری پروانه اپراتور سوم تلفن همراه به تأمین تله‌کام، عدم اعلام جزئیات و پاسخ‌های سربسته مسئولان در خصوص پروانه و گفته‌های مسئولان شرکت تأمین تله‌کام در خصوص مشخص نبودن حق‌السهم دولت از پروانه و تفاوت‌های بسیار پروانه اعطا شده با پروانه اولیه، حدس و گمان‌ها را در خصوص تغییر حق‌السهم دولت از پروانه اپراتور سوم قوت بخشید.
بنابراین گزارش، مساله‌ای که در زمان برگزاری مزایده اپراتور سوم، سبب برنده شدن کنسرسیوم تأمین اتصالات در مزایده شد، تضمین ۸۰ درصدی این اپراتور در صورت عدم تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده به دولت بود که به این ترتیب و در صورت عدم تحقق درآمد پیش‌بینی شده اپراتور سوم، سهم دولت از درآمدهای این اپراتور ۴۱۶ میلیارد تومان کاهش خواهد یافت.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا