گرمی بازار گوشی در زمستان ۲۰۱۰

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، بر اساس گزارش IDC  در پی افزایش درخواست برای گوشی های هوشمند و رشد اقتصاد جهانی در سه ماهه زمستان ۲۰۱۰ میزان فروش گوشی با ۷/۲۱ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال ۲۰۰۹ روبه رو شد. به گزارش IDC در طول سه ماهه …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، بر اساس گزارش IDC  در پی افزایش درخواست برای گوشی های هوشمند و رشد اقتصاد جهانی در سه ماهه زمستان ۲۰۱۰ میزان فروش گوشی با ۷/۲۱ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال ۲۰۰۹ روبه رو شد.
به گزارش IDC در طول سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی ۹/۲۹۴ میلیون گوشی به فروش رسید. این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته ۴/۲۴۲ میلیون گوشی فروخته شده بود.
بر اساس این گزارش شرکت کانادایی RIM در رده پنج ام تولیدکننده برتر گوشی تلفن همراه قرار گرفت و جایگاه موتورولا را ربود. سونی اریکسون هم در رتبه چهارم جدول قرار گرفت.
در طول سه ماهه اول ۲۰۱۰ شرکت RIM توانست ۶/۱۰ میلیون دستگاه گوشی به فروش برساند این درحالی است که موتورولا توانست فقط دو میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند.
بنابراین گزارش شرکت موتورولا از سال ۲۰۰۴ با گرایش به سوی تولید گوشی های پیشرفته و هوشمند مقدار زیادی از سهم بازارش از دست داد و به این ترتیب شرکت هایی چون RIM و اپل به تولید کنندگان پیشرو در این صنعت تبدیل شدند.
بر اساس تحقیقات IDC بازار تلفن همراه آسیا- اقیانوسیه در ابتدای سال ۲۰۱۰ در زمینه فروش گوشی شروع خوبی به خصوص در کشور چین داشت.
بنابر اعلام افزایش فروش گوشی های هوشمند ارزان قیمت و گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی در بازار آسیا نقش مهمی را در افزایش میزان فروش این محصول در طول این فصل بازی کرد.
بازار دیگری که در ابتدای سال شروع خوبی داشت غرب اروپا بود که رشد خوبی در بخش فروش گوشی های هوشمند و گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی به ثبت رساند.
اما برخلاف بازار اروپا و آسیا، آمریکا و کانادا در طول این سه ماهه با کاهش میزان فروش روبه رو شدند. با این حال عرضه گوشی های نکسوس وان گوگل در آمریکا و Galaxy Spica سامسونگ در کانادا باعث گرایش کاربران به گوشی های هوشمند شد.
در آمریکای لاتین هم با توجه به توسعه نرم افزارها برای دسترسی به شبکه های اجتماعی افزایش درخواست مشاهده شد.
در این میان نوکیا در ابتدای سال ۲۰۱۰ هم همچون گذشته عملکرد خوبی داشت و توانست باز هم خود را به عنوان تولید کننده برتر و شماره یک بازار تلفن همراه مطرح کند.
نوکیا توانست در طول فصل زمستان، ۸/۱۰۷ میلیون دستگاه گوشی به فروش برساند و به این ترتیب نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته میلادی با ۱۶ درصد رشد همراه شد.
سامسونگ هم همچنان از سال ۲۰۰۷ تا کنون جایگاه دوم جدول را حفظ کرد و نسبت به شرکت های ال جی، RIM و سونی اریکسون از فروش بیشتری برخوردار بود.
ال جی هم سال به سال با افزایش ۲۰ درصدی در میزان فروش، جایگاه سوم جدول را به خود اختصاص داد اگر چه میزان درآمد این شرکت با کاهش روبه رو شد.
بر اساس این گزارش در میان پنج شرکت برتر تولید کننده تلفن همراه موتورولا حدود دو میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رساند و بالاترین میزان میانگین قیمت در میان تولید کنندگان برتر را به خود اختصاص داد.
با توجه به کاهش میزان قیمت ها و معرفی محصولات جدید، پنجمین جایگاه جدول به سونی اریکسون تعلق گرفت و اپل به تولید کننده برتر گوشی در ایالات متحده آمریکا تبدیل شد.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا