تغییر جهت شاخص بورس و جمع آوری صف های فروش

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار سهام در حالی امروز وارد دومین دهه اردیبهشت ماه شد که بر خلاف چهارشنبه گذشته،روند نزولی شاخص بورس تبدیل به خط سیر صعودی شد.براساس این گزارش، همانطور که پیشتر عنوان شده بود ، دماسنج بازار سهام در مرز ۱۴ هزار واحدی مورد حمایت قرار گرفت تا امیدها به …

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار سهام در حالی امروز وارد دومین دهه اردیبهشت ماه شد که بر خلاف چهارشنبه گذشته،روند نزولی شاخص بورس تبدیل به خط سیر صعودی شد.
براساس این گزارش، همانطور که پیشتر عنوان شده بود ، دماسنج بازار سهام در مرز ۱۴ هزار واحدی مورد حمایت قرار گرفت تا امیدها به افزایش شاخص بورس تقویت شود. بدین ترتیب بود که با رشد قیمت سهام شرکت های بزرگ، امروز ۱۲۸ واحد به ارقام شاخص اضافه شد تا این متغیر که از ابتدای سال بیش از ۱۲ درصد بازدهی داشته، امروز در عدد ۱۴.۱۴۶ واحد به ثبت برسد.
در این افزایش شرکتهای مخابرات با ۳۷ واحد، فولادمبارکه با ۲۵ واحد و شرکت های مپنا، گل گهر، چادرملو، سرمایه گذاری غدیر با ۱۶ تا ۵ واحد بیشترین نقش را داشتند و اثر منفی ۱۲.۷ و ۵ واحدی دو شرکت سایپا و صندوق بازنشستگی را خنثی کردند.
براساس این گزارش، آمار معاملات نیز در حالی با داد و ستد بیش از ۲۵۰ میلیون سهم به ارزش ۵۶.۸ میلیارد تومان همراه بود که به دلیل نقل و انتقال دورن گروهی یا به عبارتی دیگر معامله چرخشی بیش از ۵۰ میلیون سهم مخابرات از سوی صندوق بازنشستگی، این شرکت با بیش از ۷۷ میلیون سهم ، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد.
سهام سایپا و ایران خودرو نیز در شرایطی به دلیل تاخیر در واگذاری بلوک های ۱۸ درصدی با صف فروش مواجه شده بودند که امروز صف فروش سهام سایپا جمع آوری و طی آن بالغ بر ۳۵ میلیون سهم آن خریداری شد، چرا که برخی شنیده ها از تمایل به خرید بلوک ۱۷ درصدی سرمایه گذاری رنا توسط گروه سایپا حکایت داشتند.
از سوی دیگر بروز شنیده هایی مبنی بر انعقاد قراردادهای جدید توسط مپنا، موجب شد این شرکت بعد از سایپا و سرمایه گذاری رنا ( با ۳۰ میلیون سهم ) با حجم معاملات بیش از ۱۱ میلیون سهمی در رده چهارم قرار گیرد.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا