کندی سرعت اینترنت کاربران نهایی به شرکت زیرساخت مربوط نمی شود

“حسن کریمی” روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: زیرساخت فراهم کننده ارتباطات بین المللی در بخش دیتا و همچنین تامین کننده بستر ارتباط بین استانی است و با کاربر نهایی اینترنت بصورت مستقیم درگیر نیست.وی درباره اینکه، چرا سرعت اینترنت در ایران حتی در مواقع عادی که حادثه ای برای کابل …

“حسن کریمی” روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: زیرساخت فراهم کننده ارتباطات بین المللی در بخش دیتا و همچنین تامین کننده بستر ارتباط بین استانی است و با کاربر نهایی اینترنت بصورت مستقیم درگیر نیست.
وی درباره اینکه، چرا سرعت اینترنت در ایران حتی در مواقع عادی که حادثه ای برای کابل ها و فیبرهای اینترنتی روی نداده پایین است، اظهار داشت: این موضوع مربوط به شرکت های واسطه و ارایه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) می شود.
کریمی گفت: شرکت های PAP پهنای باند مورد نیاز خود را از شرکت زیرساخت خریداری و آن را بین کاربران خانگی و غیره توزیع می کنند و اگر مشکلی در زمینه کندی سرعت اینترنت وجود دارد، کاربران می توانند از شرکت ارایه دهنده، پیگیری کنند.
مدیرکل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به آمادگی این شرکت برای پاسخگویی به هر گونه تقاضا در زمینه افزایش پهنای باند، گفت: تاکنون نیز توانسته ایم به تمام درخواست ها برای افزایش پهنای باند جواب مثبت بدهیم.
کریمی افزود: مشکل مربوط به این است که شرکت های PAP ظرفیت های کمتری خریداری می کنند، این شرکت ها می توانند پهنای باند بالاتری بخرند.
مدیرکل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: در زمینه سرعت اینترنت مشکل بنیادی و اساسی در کشور وجود ندارد.
براساس گزارش سال گذشته شرکت فناوری اطلاعات ایران، تعداد کاربران اینترنت پرسرعت
در کشورمان ۴۰۰ هزار مشترک است.
در حالیکه از هر هزار نفر جمعیت دنیا ۴۰ نفر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند این رقم در ایران شش نفر است.
گفتنی است براساس آمار رسمی منتشر شده از سوی شرکت فناوری اطلاعات، دولت
و بخش خصوصی ایران در ارایه اینترنت پرسرعت به کاربران از اهداف برنامه چهارم توسعه عقب هستند.
بخش های خصوصی و دولتی تا پایان نیمه اول سال گذشته توانسته اند بترتیب به ۲۹ و ۲۱ درصد تعهدات خود در زمینه واگذاری پورت پرسرعت عمل کنند.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا