نمادهای شیطان‌پرستی بازی‌های خارجی حذف شد

به گزارش خبرنگار موبنا، در نشست خبری دومین دور از مسابقات جام بازی‌های رایانه‌ای «خلیج فارس» که صبح امروز شنبه ۲۸ شهریورماه در مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد “سید مرتضی موسویان” رئیس این مرکز با اشاره به اینکه مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال در استان‌های مختلف عهده‌دار برگزاری این مسابقات هستند، گفت: بازی‌ها در سطح استان‌های …

به گزارش خبرنگار موبنا، در نشست خبری دومین دور از مسابقات جام بازی‌های رایانه‌ای «خلیج فارس» که صبح امروز شنبه ۲۸ شهریورماه در مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد “سید مرتضی موسویان” رئیس این مرکز با اشاره به اینکه مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال در استان‌های مختلف عهده‌دار برگزاری این مسابقات هستند، گفت: بازی‌ها در سطح استان‌های مختلف ارائه می‌شوند و در پایان این مجتمع فرهنگی دیجیتال در تهران، عهده‌دار برگزاری فینال بازی‌هاست.
رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، به ویژگی این دوره از مسابقات جام بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس اشاره کرد و افزود: امسال کاربران بیشتری را نسبت به سال گذشته جذب کرده‌ایم و تعداد جوایز هم بیشتر شده است. همچنین در برگزاری دومین دوره جام بازی‌های رایانه ای خلیج فارس معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش، سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش، مرکز ملی فضای مجازی، بنیاد ملی بازی های رایانه ای، شهرداری، سازمان فناوری اطلاعات و منطقه آزاد قشم یاری می کنند.
ثبت‌نام در جام بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس آغاز می‌شود
موسویان با اشاره به اینکه ثبت نام برای شرکت در جام بازی‌های خلیج فارس از اول مهرماه آغاز می شود گفت: ثبت نام به صورت آنلاین است و علاقمندان می‌توانند به پورتال تمامی مراکز فرهنگی دیجیتال شبکه ملی فرهنگ، وزارت ورزش و جوانان، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سایت www.iranpjc.com/ir مراجعه کنند. مسابقات از ۱۵ تا ۲۰ مهر برگزار می‌شود و فینال مسابقات در تهران از نیمه دوم آبان ماه شروع و تا ۲۸ این ماه ادامه دارد.
به گفته رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال توجه ویژه ای به بازی های ایرانی شده و دو بازی «ارتش‌های فرازمینی» و «شلیک های آتشین» که از استانداردهای جهانی برخوردار هستند در اختیار کاربران قرار گرفته اند. شلیک های آتشین نخستین بازی آنلاین سه بعدی است که در ایران ساخته شده و از جذابیت های بسیاری برخوردار است.
موسویان همچنین با اشاره به بازی‌های خارجی که در جام بازی های رایانه‌ای خلیج فارس ارائه شده‌اند گفت: بازی معروف «پوتا» که ماه گذشته میلادی ۱۱ میلیون نفر به صورت آنلاین آن را بازی کرده اند در جام بازی های خلیج فارس ارائه می شود و بازی «وارکرفت» که یک بازی استراتژیک است نیز در جام در اختیار کاربران قرار می گیرد. در این دو بازی نمادهای شیطان پرستی وجود دارد ما این نمادها را حذف و به جای آن نشان جام بازی های رایانه ای خلیج فارس را قرار داده ایم.
شوفر و گلدن گلوپ به بازی جمعی تبدیل شوند
او به شرایط حضور دو بازی «شوفر» و «گلدن گلوب» اشاره کرد و گفت: این دو بازی به صورت انفرادی توزیع شده‌اند. اگر امکان بازی دسته جمعی برای این دو عنوان فراهم شود می‌توانند در جام بازی‌های رایانه ای خلیج فارس شرکت کنند.
موسویان در پاسخ به اینکه علت موازی کاری مرکز رسانه های دیجیتال با بنیاد ملی بازی های رایانه ای که هر دو زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند چیست گفت: بنیاد، مغز متفکر بازی های رایانه ای است. برنامه‌های استراتژیک در سطح کشور توسط بنیاد ریخته می‌شود و سیاست گذار در این زمینه هم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است اما ما از بازی‌ها و بازی سازان آماتور حمایت می‌کنیم و تلاشمان بر این است که توجه کاربران را از بازی های رایانه ای خارجی به بازی های داخلی سوق دهیم. همچنین بازی های خارجی پرمخاطب را نه حذف که ویرایش می کنیم.
خلیج فارس فقط یک نام است
وی عنوان مسابقات جام بازی های رایانه ای خلیج فارس است اما هیچ کدام از بازی به خلیج فارس ارتباطی ندارند گفت: پیش از این، عنوان این مسابقات جام بازی های دیجیتال بود که به جام بازی های رایانه‌ای خلیج فارس تغییر نام داد و این نام گذاری تنها به خاطر پاسداشت خلیج فارس بود.
وی ادامه داد: ضمن اینکه تولید بازی های رایانه‌ای بسیار زمان بر است. برای مثال ساخت بازی «ارتش های فرازمینی» از سال ۹۰ کلید خورد و خود بازی مسال عرضه شد. ما تولید بازی رایانه‌ای با عنوان خلیج فارس را آغاز کرده‌ایم اما انتشار آن زمان می‌برد.
بازی‌سازی غیرمتمرکز می‌شود
موسویان مبنی بر اینکه بازی سازان در تهران متمرکز هستند و فضایی در شهرستان‌ها برای تولید بازی در اختیار بازی‌سازان قرار نمی‌گیرد گفت: آیا مرکزرسانه های دیجیتالبنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌ای را در دست تدوین دارد که با استفاده از مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال در استان‌ها، بازی‌سازی را در شهرهای دیگر به جز تهران نیز رواج دهد.
وی ادامه داد: به عبارتی هم بنیاد ملی هم مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و هم وزارت ورزش و جوانان از بازی‌سازان آماتور و حرفه‌ای که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند حمایت می‌کند. همچنین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با شبکه دوم سیما قرارداد بسته تا بازی‌های برگزیده معرفی و تبلیغ شوند.
این نشست خبری در حالی برگزار شد که قرار بود حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد باری‌های رایانه‌ای هم در این نشست حضور پیدا کند اما جلسه در غیاب او برگزار شد.
رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال هم با اصرار تلاش داشت ثابت کند برگزاری جام مسابقات رایانه‌ای خلیج فارس، موازی کاری با بنیاد ملی بازی‌ها نیست.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا