ارتباط ستاره داود با ناباروری

محمد‌ صفا جویی سه  میلیون خانواده نابارور در کشور داریم. (فارس) محمد اسلامی، رئیس اداره باروری سالم کشور این خبر را اعلام و چند عمل که موجب ناباروری می‌شود را نیز معرفی کرد: «تغذیه نامناسب»، «انجام ورزش‌های سنگین و استفاده از مکمل ورزشی»، «استفاده از موبایل»، همچنین دو مورد دیگر را نیز برای آقایان اضافه …

محمد‌ صفا جویی
سه  میلیون خانواده نابارور در کشور داریم. (فارس)
محمد اسلامی، رئیس اداره باروری سالم کشور این خبر را اعلام و چند عمل که موجب ناباروری می‌شود را نیز معرفی کرد: «تغذیه نامناسب»، «انجام ورزش‌های سنگین و استفاده از مکمل ورزشی»، «استفاده از موبایل»، همچنین دو مورد دیگر را نیز برای آقایان اضافه کرد؛ «پوشیدن لباس تنگ» و «قراردادن لپ‌تاپ روی پاها».
من همیشه فکر می‌کردم عواملی همچون کثرت دکل‌های مخابراتی، آلودگی هوا  و پارازیت‌هایی که در همان هوا با آسودگی زندگی می‌کنند عوامل اصلی ناباروری است که خب الان خیالم راحت شد.
مقوله تغذیه نامناسب که تکلیفش معلوم است و نیازی به بازتر کردن ندارد. خودش باز است. مرغ هورمونی، سوسیس و کالباس تهیه شده از ته روده همان مرغ‌ هورمونی و دیگر چیزهایی که از آن مرغ به‌دست می‌آید  به‌علاوه بسیاری خوراکی‌های دیگر از مصادیق خوراکی‌های منجر به ناباروری هستند.
انجام ورزش‌های سنگین و استفاده از مکمل‌های ورزشی هم از عوامل جدی ناباروری برشمرده می‌شود. اصلا من نمی‌فهمم آدم چرا باید ورزش سنگین کند! منظورم ورزشکاران حرفه‌ای که زندگی‌شان را از طریق ورزش می‌گذرانند نیست‌ها، بقیه را می‌گویم. تو کی هستی که ورزش سنگین می‌کنی؟! مکمل‌های بدنسازی هم که عالی است. یک بار از یکی از دوستان بادی بینگول کارم پرسیدم «این آمپولی که داری می‌زنی مشکلی برات ایجاد نمی‌کنه؟» که پاسخ داد «نه اصلا؛ درواقع این هورمون اسبه» و آنجا بود که من خیالم راحت شد، فقط از آن به‌بعد هر بار که با آن دوستم قرار دارم قندان را می‌گذارم آن سمت میز.
استفاده از موبایل را چطور می‌شود کم کرد؟ یک‌بار یکی می‌گفت زمان ما همه کتاب دست‌شان بود، الان همه گوشی دست‌شان است. ایشان منظور بدی نداشت ولی یک مقدار زیاده‌روی کرد. فکر کنید زمانی که دل‌تان برای عمه‌تان تنگ می‌شود و می‌خواهید با او تماس گرفته و حالش را بپرسید، به‌جای استفاده از تلفن همراه، يك كتاب باز کنید. اصلا نمی‌دانم چرا اینها را نوشتم ولی می‌خواستم بگویم که نمی‌شود کلا تلفن همراه را کنار گذاشت ولی می‌شود تا مرز ناباروری از آن استفاده کرد و گندش را درنیاورد.
پوشیدن لباس تنگ در آقایان نیز از جمله عوامل ناباروری در آنهاست. البته اخبار پزشکی در همه جای دنیا با جزيیات بیشتر توضیح داده می‌شود تا برای مردم راهبردی باشد. الان وقتی آقای اسلامی گفته لباس تنگ از عوامل ناباروری است، شاید کسی از فردا جوراب گشاد بپوشد. معلوم نمی‌کند. ولی حالا اصلا چرا آدم باید لباس تنگ بپوشد؟ مگر مریضیم؟ دیروز مرد جوان گولاخ نمایی را در میدان ونک دیدم که از فرط تنگی لباس به سمت راست متمایل شده بود و وقتی آمد سوار تاکسی شود، از پشت وارد شد که این امر باعث اعتراض خانم مسنی شد که پیش از او در تاکسی نشسته بود.
اما قراردادن لپ تاپ روی پا؛ من فکر می‌کنم لپ‌تاپ کلا یک توطئه فراماسونری برای کنترل جمعیت جهان و حتی نابودی آن و دراختیار قراردادن کره زمین به بیگانه‌های فضایی است. اگر قراردادن لپ‌تاپ روی پاهاي آدم خطرناك‌ است، پس چرا اصلا اسمش لپ‌تاپ یعنی چیزی که روی زانو قرار می‌گیرد است؟ حال کردید کجا را زدم؟ ‌

امضا: چرت‌نویس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا