دلاورمردان ایران در اندیشه ششمین قهرمانی جهان

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایرنا، تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در رقابت های قهرمانی جهان در آمریکا با ترکیبی کاملا متفاوت و تقریبا جوان پای به مسابقات گذاشته و امیدواریهای زیادی از این تیم وجود دارد و از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه سید احمد محمدی دارنده مدال نقره پیکارهای قهرمانی …


به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایرنا، تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در رقابت های قهرمانی جهان در آمریکا با ترکیبی کاملا متفاوت و تقریبا جوان پای به مسابقات گذاشته و امیدواریهای زیادی از این تیم وجود دارد و از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه سید احمد محمدی دارنده مدال نقره پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۴ جهان در تاشکند ازبکستان اولین نماینده تیم ملی است که باید به مصاف حریفان برود.

در وزن ۵۷ کیلوگرم حسن رحیمی بعد از طلای سال ۲۰۱۳ و برنز ۲۰۱۴، ویکتور لبدوف روسی، ولادیمیر خینچگیاشویلی (گرجستان)، یولادیسلاو آندریف (بلاروس)، یوکی تاکاهاشی (ژاپن)، و بایاخبار اردنبات (مغولستان) را پیش رو خواهد داشت. البته امسال یانگ کیونگ ایل قهرمان سال ۲۰۱۴ جهان از کره شمالی غیبت دارد و با توجه به اینکه رحیمی سابقه شکست همه حریفان بالا را دارد با کمی دقت و قرعه مناسب کسب مدال برای او دور از دسترس نخواهد بود.

در وزن ۶۱ کیلوگرم بهنام احسان پور قهرمان جوانان جهان در اولین میدان جهانی در رده بزرگسالان باید آزادکارانی همچون الکساندر بوگومویف از روسیه و حاجی علی اف قهرمان جهان از آذربایجان را از پیش رو بردارد.

سال گذشته در این وزن مسعود اسماعیل پور در فینال مغلوب حاجی علی اف آذربایجانی شد که احسان پور این حریف باهوش خود را در جام جهانی سال ۲۰۱۵ در لس آنجلس شکست داد.

وزن ۶۵ کیلوگرم با وجود سید احمد محمدی دارنده مدال نقره جهان یکی از امیدهای اصلی کسب مدال در این وزن خواهد بود که نفراتی همچون سوسلان رامونوف (قهرمان جهان) از روسیه، طغرل عسکراف قهرمان جهان و المپیک از آذربایجان و دیوید صفریان قهرمان سال ۲۰۱۳ جهان از ارمنستان هم در این وزن حضور دارند.

محمدی سال گذشته در فینال مغلوب رامونوف روسی شد اما او در جام جهانی سال ۲۰۱۵ طغرل عسکراف قهرمان المپیک را شکست داد و او اکنون از آزادکارانی است که از هم اکنون باید وی را روی یکی از سکوها دید.

میدان جهانی لاس وگاس برای حسن یزدانی جوان و پرانگیزه در وزن ۷۰ کیلوگرم بعد از طلای جوانان جهان شروعی دوباره در میان مدعیان این وزن خواهد بود.

ماگومد رسول حاجی ماگمدوف از روسیه، یاکوب گور (ترکیه)،بک زاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) و علی شعبان اف (بلاروس) مهترین رقیبان یزدانی هستند.

علیرضا قاسمی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران در این وزن با توجه به مدال آوری صادق گودرزی و عزت الله اکبری طی سالهای گذشته کار سختی پیش رو دارد و همه از او انتظار مدال خواهند داشت.

جردن باروفس آمریکایی، انور گدویف روسی، جبرئیل حسن اف از آذربایجان، لیوان لوپز از کوبا و شوسوکه تاکاتانی از ژاپن مهمترین حریفان قاسمی در این وزن هستند و همه منتظرند که آیا او می تواند طلسم شکست ناپذیری باروفس نامدار مقابل حریفان ایرانی را بشکند.

جردن باروفس دارنده مدال طلای المپیک لندن با شکست صادق گودرزی به این مدال دست یافت و بعد از آن نیز چندین مرتبه عزت الله اکبری و در جام جهانی نیز مرتضی رضایی قلعه را شکست داده است.

در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی بعد از قهرمانی در جوانان جهان و قهرمانی آسیا مانند علیرضا قاسمی برای اولین مرتبه پای به رقابت های قهرمانی بزرگسالان جهان می گذارد.

ابراهیم آلداتوف از اوکراین، عبدالرشید سعدالله یف از روسیه، ماگمود حاجی خاتی اف از آذربایجان، موسی مرتضی علی اف از ارمنستان، رانیرز سالاس پرز از کوبا و سلیم یاشار از مهمترین رقیبان کریمی در آمریکا هستند که کار بسیار سخت و مشکلی را با وجود سعدالله یف روسی پیش رو خواهد داشت.

وزن ۹۷ کیلوگرم ایران امسال با وجود مصدومیت قهرمان نامداری همچون رضا یزدانی دستخوش تغییراتی شد و عباس طحان که حریف ناشناخته ای برای بزرگانی همچون جک وارنر آمریکایی، ختاک گازیموف آذربایجانی، پاولو اولینیک از اوکراین، عبدالسلام گادیسوف از روسیه و سایر حریفان خواهد بود.

پرویز هادی نیز در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در حالی به آمریکا می رود که مصدومیت مچ پای او نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

به هر حال او برای کسب اولین مدال جهانی باید رقیبانی مانند بلال ماخوف و طاها آکگول و آلن زایسف از اوکراین را از پیش رو بردارد.

تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران نیز همواره در پیکارهای جهانی جزو مدعیان بوده و تا سال ۲۰۱۳ پنج مرتبه در سال های ۱۹۶۱ یوکوهاما ژاپن،۱۹۶۵ منچستر انگلیس، ۱۹۹۸ تهران، ۲۰۰۲ تهران و ۲۰۱۳ بوداپست مجارستان بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده است.

دلاورمردان کشتی آزاد ایران پنج بار در سال های ۱۹۷۱، ۱۹۷۳، ۱۹۹۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده و ۱۱ مرتبه هم درمکان سوم قرار گرفته است.

به این ترتیب تا پایان رقابت های جهانی ۲۰۱۴، ۴۴ مدال طلا، ۴۳ نقره و ۳۸ برنز ره آورد ملی پوشان کشتی آزاد ایران از این مسابقات است.

تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران در رقابتهای قهرمانی سال ۲۰۱۴ در تاشکند ازبکستان از سوی مسعود اسماعیل پور در وزن ۶۱ کیلوگرم، سید احمد محمدی در وزن ۶۵کیلوگرم وکمیل قاسمی در وزن ۱۲۵کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم و محمد حسین محمدیان در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند و نایب قهرمان جهان شد و روسیه و ترکیه در این رقابت ها اول و سوم شدند.

اما یکی از نگرانی هایی که هم اکنون وجود دارد حضور نمایندگان رژیم اشغالگر قدس در وزنهای ۶۱، ۶۵، ۷۰ و۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد در پیکارهای قهرمانی جهان در آمریکا است.

در وزن ۶۱ کیلوگرم بهنام احسان پور (دارنده مدال طلای جوانان جهان)، ۶۵ کیلوگرم سید محمد محمدی (دارنده مدال نقره پیکارهای کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۱۴)، ۷۴ کیلوگرم علیرضا قاسمی و ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی (قهرمان جوانان جهان) هستند که به رغم جوان بودن همگی از شانس های کسب مدال و سهمیه المپیک هستند.

البته کشتی گیران این رژیم هیچگاه جایگاهی در کشتی جهان نداشته و معمولا در همان دور اول با شکست مقابل حریفان از گردونه رقابتها حذف شده اند.

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن های۵۷، ۶۱ ، ۶۵ ، ۷۰ ، ۷۴ ، ۸۶ ، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار می شود و به غیر از وزن ۶۱ و ۷۰ کیلوگرم بقیه وزنها می توانند سهمیه المپیک برزیل را بگیرند.

در رقابت های جهانی آمریکا در شش وزن المپیکی نفرات اول تا پنجم هر وزن مجموعا در هر وزن شش نفر سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۶ برزیل را کسب می کنند.

*ترکیب تیم ملی کشتی آزاد:

۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی (دارنده دو مدال برنز و یک مدال طلای جهان)
۶۱ کیلوگرم: بهنام احسان پور (دارنده مدال طلای جوانان جهان)
۶۵ کیلوگرم: سید احمد محمدی (دارنده مدال نقره قهرمانی جهان)
۷۰ کیلوگرم: حسن یزدانی (دارنده مدال طلای جوانان جهان)
۷۴ کیلوگرم: علیرضا قاسمی (قهرمانی آسیا)
۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی (دارنده مدال طلای جوانان جهان)
۹۷ کیلوگرم: عباس طحان (محمدحسین محمدیان به عنوان ذخیره اعزام می شود)
۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی (قهرمان بازیهای آسیایی)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا