یک روزنامه نگار ارشد پاکستانی کشته شد

فیروز شاه’ معاون فرمانده پلیس منطقه غربی کراچی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: ‘آفتاب عالم’ روزنامه نگار ارشد شبکه خبری ‘جیو نیوز’ و ‘سما تی وی’ در نزدیکی اقامتگاهش در این شهر هدف مهاجمان ناشناس قرار گرفت. این خبرنگار پاکستانی که با اصابت چند گلوله به شدت زخمی شده بوده توسط تیم امدادی به …

فیروز شاه’ معاون فرمانده پلیس منطقه غربی کراچی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: ‘آفتاب عالم’ روزنامه نگار ارشد شبکه خبری ‘جیو نیوز’ و ‘سما تی وی’ در نزدیکی اقامتگاهش در این شهر هدف مهاجمان ناشناس قرار گرفت.

این خبرنگار پاکستانی که با اصابت چند گلوله به شدت زخمی شده بوده توسط تیم امدادی به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات وارده جان سپرد.

هیچ گروهی تاکنون مسوولیت قتل این روزنامه نگار را به عهده نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران شهر کراچی و اعضای اتحادیه روزنامه نگاران و مسوولان رسانه ای این شهر ضمن محکومیت ترور ‘آفتاب عالم’ از مقامات ایالتی و دولت مرکزی اسلام آباد خواستار شناسایی عناصر این اقدام تروریستی و همچنین مجازات آنان شدند.

‘قائم علی شاه’ سروزیر ایالت سند پاکستان از فرمانده پلیس و وزیر ایالتی امور داخلی خواست تا اقدامات لازم به منظور بازداشت عوامل این جنایت را انجام داده و در راستای تامین امنیت جانی روزنامه نگاران تلاش بیشتری کنند.

برخی از شهرهای پاکستان در سالهای اخیر شاهد ترور و ربوده شدن خبرنگاران و روزنامه نگاران بوده است بویژه مناطق قبایلی در شمال غرب این کشور یکی از خطرناکترین مناطق جهان برای فعالان رسانه ای است که تاکنون دهها نفر از آنان در حملات تروریستی در این مناطق جان باخته اند.

در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی ‘فدراسیون بین المللی خبرنگاران’ با اشاره به کشته شدن ۱۴ نفر از اصحاب رسانه در پاکستان در سال گذشته میلادی، این کشور را ناامن ترین و خطرناک ترین کشور برای خبرنگاران دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا