رئیس پلیس فتا خراسان رضوی خبر داد

سید محسن عرفانی در گفت‌وگویی با اعلام خبر کلاهبرداری با ثبت مقاله علمی در مجلات اظهار کرد: در پی شکایت دو دانشجوی تحصیلات تکمیلی مبنی بر کلاهبرداری با ترفند ثبت مقاله علمی تیمی از کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تصریح کرد: این دو دانشجو …

سید محسن عرفانی در گفت‌وگویی با اعلام خبر کلاهبرداری با ثبت مقاله علمی در مجلات اظهار کرد: در پی شکایت دو دانشجوی تحصیلات تکمیلی مبنی بر کلاهبرداری با ترفند ثبت مقاله علمی تیمی از کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تصریح کرد: این دو دانشجو با پرداخت مبالغ ۷۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای ثبت مقاله علمی خود با تبلیغات فریبنده به یک سایت جعلی مبنی بر درج مقالات علمی در مجله علمی ISI مراجعه کردند اما پس از پرداخت مبلغ سایت دیگر از دسترس خارج شده بود.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از سرنخ‌های به دست آمده متهمان را که دو نفر بودند را شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در پایان به کاربران اینترنتی توصیه کرد: کاربران در این مواقع از اصالت سایت‌ها مطلع شوند زیرا هر سایتی نمی‌تواند ادعا کند مقالات علمی را ثبت می‌کند.

عرفانی یادآور شد: افراد برای وارد کردن رمز عبور و نام کاربری از وب سایت‌های ایمن که با https:// شروع می شود، استفاده کرده و به وب سایت‌هایی که با آدرس http:// شروع می شود استفاده نکنند.

وی تأکید کرد: کاربران هنگام مراجعه به کافی‌نت‌ها هیچ گاه اطلاعات کارت خود را در اختیار افراد شاغل در کافی‌نت‌ قرار ندهند و در پرداخت‌های‌ اینترنتی نیز از کیبوردهای مجازی تعبیه شده در صفحات پرداخت (درگاه بانک‌ها) یا کیبورد مجازی ویندوز استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا