تهران، میزبان بزرگترین گردهمایی سالانه جهانی دیابت

به گزارش کمیته اطلاع رسانی دهمین گردهمایی جهانی راهبری دیابت ایران، وضعیت دیابت در ایران، همایش بین المللی راهبری دیابت، اهداف همایش، نقش و مسوولیت وزارتخانه ها، سازمان ها و تشکل های مختلف از جمله محورهای اصلی مورد گفت وگوی کمیته ایرانی برگزارکننده در این نشست بود. وزارت بهداشت، پژوهشگاه غدد، سازمان غذا ودارو، وزارت …

به گزارش کمیته اطلاع رسانی دهمین گردهمایی جهانی راهبری دیابت ایران، وضعیت دیابت در ایران، همایش بین المللی راهبری دیابت، اهداف همایش، نقش و مسوولیت وزارتخانه ها، سازمان ها و تشکل های مختلف از جمله محورهای اصلی مورد گفت وگوی کمیته ایرانی برگزارکننده در این نشست بود.
وزارت بهداشت، پژوهشگاه غدد، سازمان غذا ودارو، وزارت رفاه، وزارت امورخارجه، وزارت آموزش و پرورش،مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، بنیاد اموربیماریهای خاص، سازمانهای تامین اجتماعی،بیمه سلامت ایرانیان و شرکت نوونوردیسک پارس از جمله نهادهای برگزارکننده این همایش بین المللی در ایران هستند.
رییس بنیاد اموربیماریهای خاص ضمن خوشآمدگویی، به نقش تعیین کننده و تاثیرگذار آموزش در مدارس از زمان ثبت نام دانش آموزان و غربالگری آنان تا نظارت بر تغذیه و جدی گرفتن ساعت ورزش برای مقابله با دیابت تاکید کرد که مورد تایید سایر اعضای کمیته برگزاری قرار گرفت.
فاطمه هاشمی همچنین خواستار تدوین و رونمایی از سند جامع دیابت با همکاری و مشارکت همه دستگاههای متولی برای مشخص شدن نقش و جایگاه نهادهای مختلف در این حوزه شد.
دکتر باقر لاریجانی معاون وزیر بهداشت و رییس پژوهشگاه غدد هم گفت: بسیاری از بیماران دیالیزی کشور براساس آمار دیابتی بوده اند و باید درباره عوارض دیابت در جامعه اطلاع رسانی شایسته تری صورت پذیرد.
دکتر دیناروند معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذاودارو هم عنوان کرد: در تدوین سند جامع دیابت درمانهای دیابت و بصورت خاص درمان انسولین به عنوان بخشی از پیشگیری از عوارش هزینه بر دیابت باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر نوروزی معاون سلامت بیمه نیروهای مسلح هم به اهمیت آموزش دوگروه بیماران و جامعه پزشکی در این حوزه تاکید کرد.
افزایش آگاهی درباره چالش دیابت در همه سطوح و نشان دادن نیاز به پیشگیری، تشخیص زودهنگام و مدیریت بهتر در ایران و منطقه، مشخص کردن اهمیت مباحث اقتصادی در درمان دیابت و سیستم پایش نتایج درمان بیماریهای مزمن، به اشتراک گذاشتن شیوه های عملکرد برتر ایرانی و بین المللی با کشورهای منطقه تعیین یک برنامه راهبردی برای تبیین اقدامات و تعهدات آینده از سوی همه ذینفعان در ایران در مبارزه با دیابت از جمله اهداف این همایش بین المللی است.
وزیران بهداشت بیش از بیست کشور و شخصیتهایی مانند فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از جمله دعوت شدگان به این گردهمایی جهانی هستند که دوم و سوم آذرماه امسال در مرکزهمایش های بین المللی سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا