صحبت‌های قابل تامل آقای شهردار

یکی از عوامل مهمی که باعث موفقیت  هر کشور می‌شود افزایش میزان بهره‌وری در سیستم کاری آن کشور است که متاسفانه به دلایل مختلف ساعات کاری مفید در ایران در پایان‌ترین حد خود است . آن‌چه نیروی انسانی را به عنوان با ارزشترین سرمایه هر کشوری عنوان می‌کند تخصص و در کنار آن دانش و …

یکی از عوامل مهمی که باعث موفقیت  هر کشور می‌شود افزایش میزان بهره‌وری در سیستم کاری آن کشور است که متاسفانه به دلایل مختلف ساعات کاری مفید در ایران در پایان‌ترین حد خود است .

آن‌چه نیروی انسانی را به عنوان با ارزشترین سرمایه هر کشوری عنوان می‌کند تخصص و در کنار آن دانش و وجدان کاری که منجر به شکل گرفتن کار مفید در جامعه می‌شود . متاسفانه در  کشور ، برخی ادارات و دستگاه‌ها توجه زیادی به این موضوع ندارند که این خود موجب کند شدن کارایی و کار آمدی و در نتیجه خلل در انجام وظیفه می‌شود.اما محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران را شاید بتوان از مجله مدیرانی دانست که در دوران مدیریت خود همواره به این موضوع توجه فراوان داشته است.

قالیباف بعداز فعالیت‌های فراوان در سال ۷۹ با حکم مقام معظم رهبری فرماندهی نیروی انتظامی ایران را  عهده‌دار شد که  در آن دوران نیز همواره رعایت نظم را سرلوحه کار خود قرار داد. به گفته یکی از معاونان وی در آن دوران قالیباف تمام جلسات را در ساعات ۶ صبح برگزار می‌کرد و اگر فردی در این زمینه  تخطی داشت با وی حتما برخورد می‌شد.

محمد‌باقر قالیباف در سال ۸۴ با رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت معرفی شد و در سال ۸۸ مجددا در سمت خود ابقا شد.

قالیباف که در سال ۸۷ از طرف سایت شهرداری‌ها جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرف شد در سال ۲۰۱۰ میلادی برای اولین بار موفق به کسب برتر برای کلانشهر تهران در یکی از شاخص‌های توسعه شهری از یک سازمان بین‌الملی معتبر شود

این در حالی است که تهران در آن سال به عنوان یکی از نیم شهر برتر دنیا در حوزه حمل و نقل از سوی موسسه سیاست‌های حمل و نقل و توسعه دو‌سوم به Itdp شد

محمد‌باقر قالیباف دو روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه یک در خصوص جابه‌جایی‌هایی که از شهرداری به گوش می‌رسد عنوان کرد: با کسی در شهرداری تعارف نداریم.تغییرات همواره به نسبت و در ضمن ما سفارشی کار نمی‌کنیم.بنده  قبل از نماز صبح بر سرکار حاضر شوم و قرار نیست مدیری که در ساعت ۸ به کار می‌آید در شهرداری باقی بماند.تحولات در شهرداری طیق روال گذشته و با نظارت خود من صورت می‌گیرد ضمن این‌که هیچ کم کاری در شهرداری مورد قبول ما نیست و نخواهد بود.

صحبت‌های قالیباف که همواره وجدان کاری و اخلاق کاری را مورد توجه قرار داده است و به دنبال بالا بردن بهره‌وری نیروی کار خود بوده شاید تلنگری باشد برای دیگر مدیران تا با بازنگری در نحوه فعالیت نیروی کار خود میزان مفید بودن کارایی دستگاه‌های دولتی را سرلوحه قرار دهند تا شاهد وجدان کاری در تمامی زمینه‌ها باشیم .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا