دو سوم عطاری ها غیرمجاز هستند

دکتر امیرحسین جمشیدی با بیان اینکه افرادی که در عطاری ها فعالیت می کنند باید صلاحیت و تجربه کافی داشته باشند، اظهار داشت: در حال حال حاضر این صلاحیت در خیلی از موارد مشاهده نمی شود. وی گفت: در موضوع عطاری ها وقتی بحث عطاری می شود، اشاره به همه عطاری ها نیست، متاسفانه تعداد …

دکتر امیرحسین جمشیدی با بیان اینکه افرادی که در عطاری ها فعالیت می کنند باید صلاحیت و تجربه کافی داشته باشند، اظهار داشت: در حال حال حاضر این صلاحیت در خیلی از موارد مشاهده نمی شود.

وی گفت: در موضوع عطاری ها وقتی بحث عطاری می شود، اشاره به همه عطاری ها نیست، متاسفانه تعداد محدودی از عطاری ها کار علمی انجام می دهند یعنی گوشه ای از دانش طب سنتی را نسل به نسل انتقال داده اند که صحبت ما اشاره به این افراد نیست در حالی که بسیاری از افراد از نام عطاری سوء استفاده می کنند که تعدادشان بیشتر است.

جمشیدی اظهار داشت: دو سوم عطاری ها غیر مجاز است و متاسفانه تعداد عطاری هایی که وجود دارد و عضو اصناف نیستند بسیار زیاد است و سئوال اینجاست که اگر عطاری ها جزء صنف باشند و تخلفی را مرتکب شوند چه اقدامی انجام می شود؟!

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: در ارتباط با وظایفی که در اختیار ما می باشد هدف ما سلامت مردم می باشد و سلامتی مردم را هیچ گزینه ای عوض نمیکنیم و با هیچ کس تعارف نداریم.

جمشیدی اظهار داشت: چرا برخی عطاری ها داروهای غیرمجاز می فروشند آیا این فضاها کم است چرا مسئولین اقدام نمی کنند؟! احساس خطر در این زمینه بسیار جدی است.

وی گفت: ما یکسری فضاهای خطرناک داریم که جوانان و بچه های بسیاری در آن ورزش می کنند ولی متاسفانه در برخی از این فضاها فرآورده های غیرمجاز استفاده می شود و این جوانان از فعالیت های اجتماعی و اقتصادی دور می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا