مراجعه ۷ هزار زائر ایرانی به درمانگاه و بیمارستان‌های هلال احمر در مدینه/آماده سازی تجهیزات و داروها برای ایام منا و عرفات

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در رابطه با مجموعه اقدامات انجام گرفته این سازمان جهت ارائه خدمات به زائران ایرانی در حج تمتع، اظهار داشت: خوشبختانه امسال حج روان‌تری را تا کنون نسبت به سال گذشته داشته‌ایم در مدینه بیمارستان‌ها و ۵ درمانگاه هلال احمر فعالیت خود را …

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در رابطه با مجموعه اقدامات انجام گرفته این سازمان جهت ارائه خدمات به زائران ایرانی در حج تمتع، اظهار داشت: خوشبختانه امسال حج روان‌تری را تا کنون نسبت به سال گذشته داشته‌ایم در مدینه بیمارستان‌ها و ۵ درمانگاه هلال احمر فعالیت خود را در ۳ شیفت انجام می‌دهد و با وجود گرمی هوا شرایط زائرین نسبت به سال پیش مساعد بوده است.

وی افزود: در حال حاضر دو زائر ایرانی در بیمارستان سعودی بستری هستند که یکی از آنها به دلیل مشکل ریوی شرایط تنفسی مناسبی ندارد. همچنین فرد دیگر به دلیل شکستگی استخوان ران و زمین‌خوردگی در بیمارستان سعودی بستری بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از مراجعه بیش از ۷ هزار زائر ایرانی به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های هلال احمر در مدینه خبر داد و گفت: از مجموعه بیمارانی که به درمانگاه و بیمارستان مراجعه کرده‌اند ۴۵۰ مورد آنها ویزیت تخصصی شده‌اند.

مرعشی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار زائر در مدینه هستند، گفت: کادر درمان هلال احمر شامل ۱۰۰ نفر بوده و خدمات درمانی و بهداشتی رایگان را به زائران ایرانی ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۴ زائر در بیمارستان‌های ایران در مدینه بستری هستند، گفت: سکته قلبی، دیسک کمر، بیماری گوارشی و ریتم نامنظم قلب از مشکلات بیماران بستری شده در بیمارستان‌های ایران است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، اظهار داشت: در مکه ۴۵ درمانگاه و مطب در هتل محل استقرار زائرین وجود دارد و حج در مکه نیز نسبت به سال قبل روان‌تر در حال انجام است.

مرعشی با اشاره به اینکه هیچگونه مشکل شیوع بیماری خاص و یا ویروسی در میان زائران گزارش نشده است، خاطر نشان کرد: همکاران ما در مکه در حال آماده کردن داروهای ایام تشریق هستند.

وی در پایان گفت: اولین بازدید از صحرای عرفات برای جانمایی چادرهای هلال احمر جهت ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران برای ایام منا و عرفات انجام گرفته و تجهیزات و داروهای مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا