مردی از سرزمین آفتاب کلید خورد

مسعود طاهری کارگردان این فیلم درباره انگیزه ساخت این مستند سینمایی اظهار کرد :« این مستند درباره توشی‌هیکو ایزوتسو زبان‌شناس، قرآن‌پژوه، اسلام‌شناس و فیلسوف ژاپنی است که وجوه شخصیتی بسیاری دارد و حیطه کارش در فرهنگ ها و ملل مختلف بازتاب و نمود داشته. بنابر این پرداختن به این شخصیت پرداختن به بسیاری از روابط …

مسعود طاهری کارگردان این فیلم درباره انگیزه ساخت این مستند سینمایی اظهار کرد :« این مستند درباره توشی‌هیکو ایزوتسو زبان‌شناس، قرآن‌پژوه، اسلام‌شناس و فیلسوف ژاپنی است که وجوه شخصیتی بسیاری دارد و حیطه کارش در فرهنگ ها و ملل مختلف بازتاب و نمود داشته. بنابر این پرداختن به این شخصیت پرداختن به بسیاری از روابط بین فرهنگی بین چند کشور و چند قاره است.و در اصل روابط بین تمدنی بین چند تمدن بزرگ در دنیا است.»

او همچنین خاطر نشان کرد:«ایزوتسو با قرآن پژوهی شروع کرده و نظرات نویی در عرصه قرآن پژوهی ارائه کرده است که بسیار راهگشا و کاربردی است و جامعه دانشگاهی کشور از آن استقبال کرده اند. ایزوتسو راجع به آثار عرفانی و فلسفی ایرانیها یکسری تحقیقات انجام داد و قبل از اینکه وارد ایران شود با آثار ابن سینا آشنایی داشت. بخصوص زمانیکه در ایران ساکن شد آشنایی اش با ملاصدرا، ملاهادی سبزواری و سهروردی و همچنین شارحان مختلف کتابهای ابن عربی باعث شد که محققان ایرانی به نوعی بازشناسایی و بازنگری دوباره بر این آثار داشته باشند.»

«مردی از سرزمین آفتاب»۳۱ مرداد ماه تولیدش آغاز شد و قرار است در اواخر بهمن ماه برای نمایش آماده شود.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از : مدیر فیلمبرداری: امیر مهرورزان، برنامه ریز و دستیار ۱ و صدابردار: میلاد درویش، مدیر تولید: همایون علیخانی، جانشین تولید: محمد پاکدل، تدوین: علیرضا صفایی، عکاس : مونا طاهری، ناظر پروژه: اصغر امیرنیا، ناظر فنی: عباس اکبری، ناظر پژوهش: مصطفی عباسی مقدم و گروه پژوهش: مریم مهدوی و دنیا عسکریان.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا