پرسپولیس ـ ذوب‌آهن نبرد عاشقان بارسلونا

سال هاست که مربیان فوتبال در ایران این روش بازی را برای نتیجه گیری استفاده می‌ کنند که همین مساله از زیبایی فوتبال کاسته است. با این حال هنوز مربیان و تیم هایی هستند که ایده های متفاوتی را دنبال می‌ کنند. یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن در دو فصلی که تیم سفید و سبز اصفهانی …

سال هاست که مربیان فوتبال در ایران این روش بازی را برای نتیجه گیری استفاده می‌ کنند که همین مساله از زیبایی فوتبال کاسته است. با این حال هنوز مربیان و تیم هایی هستند که ایده های متفاوتی را دنبال می‌ کنند.

یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن در دو فصلی که تیم سفید و سبز اصفهانی را در اختیار گرفته کاملا معطوف به این روش بازی است. او که فصل گذشته فرصت چندانی برای جا انداختن نقشه ذهنی اش نداشت، در نهایت توانسته تیمی بسازد که قادر به کنترل توپ و ارائه بازی شناور و استفاده از همه مساحت زمین است. این مساله درباره پرسپولیس برانکو هم صدق می‌ کند، تیمی که اگرچه یک هافبک بازی ساز برای کنترل نبض بازی در اختیار ندارد اما زیبا و تهاجمی بازی می‌ کند همانچه که برانکو مدام در تمرینات به بازیکنان می‌ گوید. تیم برانکو تیمی خلاق و جذاب است که دوست دارد مالکانه فوتبال بازی کند.

جالب اینکه هم برانکو و هم یحیی از طرفداران سبک فوتبال بارسلونا هستند. به جز این دو امسال استقلال هم نشانه هایی از این شکل بازی را از خود به نمایش گذاشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا