وزیر دادگستری: موفقیت ایران در صحنه های سیاسی بدلیل مقاومت مردم است

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر دوشنبه در آیین بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در مجتمع امام خمینی(ره) قم بیان داشت: با فرهنگ ایثارگری جامعه ای متعالی ساخته ایم که فرزندان مجرب و با دانش ما در صحنه های دیپلماتیک موفقیتی را بدست می آورند و قدرت جدل و مباحثه دارند و اگر …

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر دوشنبه در آیین بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در مجتمع امام خمینی(ره) قم بیان داشت: با فرهنگ ایثارگری جامعه ای متعالی ساخته ایم که فرزندان مجرب و با دانش ما در صحنه های دیپلماتیک موفقیتی را بدست می آورند و قدرت جدل و مباحثه دارند و اگر دنیا را مقهور توانایی مبارزه و استدلال خود کرده اند بر اساس مقاومت و ایستادگی و صبوری مردم است.
وی گفت: رییس جمهوری آمریکا عنوان می کند تحریم های فلج کننده ای که علیه ایران داشته اند در تاریخ کشورها سابقه نداشته است و نخست وزیر رژیم صهیونیستی می گوید تحریم ها علیه ایران بهترین پیام و هدیه ای بود که به ما داده شد اما این که جمهوری اسلامی تحت شدیدترین محاصره تاریخ قرار گرفت و سربلند شد به دلیل مقابله، صبوری و ایستادگی مردم ایران بود.
وزیر دادگستری بیان داشت: ۲۲ ماه تمام دیپلماسی جهان تحت تاثیر اقتدار و عزت ایران قرار گرفت و هیاهویی در کانون استکبار همراه با رجز خوانی پیش آمده است تا به خیال خود تحولاتی در نظام سیاسی ایران بوجود آید.
وی با بیان اینکه دشمن در صورت مقابله با ایران درگیر جنگ فرسایشی نافرجام و بدون انتها خواهد شد، ابراز داشت: دشمن می داند ایران در تحریم ها تسلیم نشده است و این تاثیر قدرتی است که ملت ما از خود نشان داد تا شاهد تمکین قدرت های غربی باشیم.
پورمحمدی گفت: جمع بندی مذاکرات پیروزی بزرگی برای ملت ما به شمار می رود و دشمن به دنبال خراب کردن این دستاورد است و باید هوشمندی، مقاومت و پایداری مردم که در طول مذاکرات وجود داشت و حمایت از مقاومت در منطقه را حفظ کنیم تا به برکت حضور مردم مراحل اجرایی پایانی توافق نیز طی شود.
وی با تاکید بر این که کشور ایران در جایگاه بسیار حساس و مهمی است، افزود: مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی داریم و شاهد مشکلات اشتغال، تولید و گرانی کالاها هستیم اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد مقاومتی و متکی به درون می تواند مایه نجات کشور باشد.
وی ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را بر آن گذاشته است که از این مراحل خطر به لطف خدا و حمایت و استقامت مردم به سلامت عبور کند.
وزیر دادگستری اظهار داشت: در جامعه ای زندگی می کنیم که مملو از عطر ایثار، حماسه و جهاد و آرمان های بلند الهی و انسانی است و شهادت همواره پیوندی عمیق با فرهنگ ملت ایران از پیش از انقلاب تا کنون داشته است.
وی افزود: ایثارگری به تعبیر امام علی(ع) بزرگترین کرامت است و اگر می خواهیم کرامت جامعه و یک انسان را مشاهده کنیم باید ایثار را در نظر بگیریم و ملت ما در میدان مبارزه با دشمن یکه تاز ایثارگری بوده است.
وی با بیان این که ایثارگران و رزمندگان در بالاترین مراتب اخلاقی و عرفانی قرار داشتند اظهار داشت: اوج عرفان را در مدرسه ایثارگری رزمندگان کشورمان می بینیم و اگر جامعه ای بخواهد با شخصیت زندگی کرده و عزت خود را حفظ کند در پناه ایثارگری این شخصیت و عزت را بدست می آورد.
وزیر دادگستری ابراز داشت: عزت ملت ایران در داخل، خارج و میدان های گوناگون به دلیل ایثار و جان نثاری فرزندانش است و ملت ایثارگر در بین دیگر ملت ها آقایی خواهد کرد.
وی افزود: با جهاد جامعه ای آباد و سالم ایجاد می شود و دین مردم در پرتو جهاد در جامعه حفظ شده و فراگیر می شود و خداوند جهاد را مظهر عزت ملت ها قرار داده است و باید خدا را سپاسگذار باشیم که فرهنگ جهاد در جامعه ما نهادینه شده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا