نماد اخابر به تابلو بازگشت

به گزارش سازمان خبری موبنا به  نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، این در حالی صورت گرفت که روز گذشته رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: سود قابل تقسیم مخابرات، اقل سود شرکت اصلی و تلفیقی خواهد بود.”امیر حمزه مالمیر” اظهار داشت: در اطلاعیه های شرکت …

به گزارش سازمان خبری موبنا به  نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، این در حالی صورت گرفت که روز گذشته رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: سود قابل تقسیم مخابرات، اقل سود شرکت اصلی و تلفیقی خواهد بود.”امیر حمزه مالمیر” اظهار داشت: در اطلاعیه های شرکت مخابرات و سازمان بورس به هیچ وجه اعلام نشده است که آن شرکت قصد دارد بر اساس صورت های مالی تلفیقی سود خود را تقسیم کند.
وی در مورد نحوه تقسیم سود شرکت مخابرات در دو سال اخیر اظهار داشت : این شرکت در دو سال گذشته به دلیل دولتی بودن ، مشمول قانون بودجه بود  به طوریکه شرکت های زیر مجموعه (فرعی) آن ملزم به پرداخت ۴۰ درصد سود خود به خزانه دولت بودند.
مالمیر با بیان اینکه مبالغ واریزی شرکت های زیر مجموعه در دو سال  گذشته  درصورت‌های مالی شرکت اصلی منعکس نمی شد، گفت : به همین علت سود مخابرات بر اساس صورت های مالی تلفیقی در مجمع تقسیم می شد. رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس افزود : با توجه به اینکه مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده است ، شرکت های زیر مجموعه آن، دیگر الزامی به پرداخت ۴۰ درصد سود خود به دولت ندارند لذا صورت های مالی شرکت اصلی مدنظر برای تقسیم سود قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد : بر اساس قانون و مقررات سازمان بورس، از آنجا که اقل سود تلفیقی و سود شرکت اصلی برای تقسیم سود مدنظر قرار می گیرد و در صورت عدم رفع محدودیت ها و اعمال آن در صورت های مالی تلفیقی، آنگاه سود تلفیقی کمتر از شرکت اصلی می شود.
مالمیر به سناریوهای سازمان بورس برای تقسیم سود امسال مخابرات اشاره کرد و گفت : در صورتی که این شرکت بتواند تمام ابهامات مندرج در اطلاعیه این شرکت را رفع کند، سود قابل تقسیم تلفیقی ۳۳۷ ریال و سود شرکت اصلی ۳۰۷ ریال خواهد بود.
رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس افزود : در نتیجه حداکثر سود قابل تقسیم درمیان سهامداران در صورتی که تمام ابهامات رفع شود، ۳۰۷ ریال خواهد بود.
۱۱۷/۱۶۱

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا