اخبار شنیده‌ها و شایعات!

 شکایت دولت از نماینده مشهد در مجلس شنیده شد که رئيس کميته رسانه مجلس از شکايت دولت ازوي با ادعاي ارائه گزارش غيرواقعي درخصوص يارانه مطبوعات خبر داد وگفت: مستندات خود درمورد تبعيض دولت درپرداخت يارانه به مطبوعات حامي دولت رابه رسانه‌ها ارائه مي‌کنم. مهر نوشت؛  نماينده مردم مشهد در مجلس افزود: مدتي قبل کميته …

 شکایت دولت از نماینده مشهد در مجلس
شنیده شد که رئيس کميته رسانه مجلس از شکايت دولت ازوي با ادعاي ارائه گزارش غيرواقعي درخصوص يارانه مطبوعات خبر داد وگفت: مستندات خود درمورد تبعيض دولت درپرداخت يارانه به مطبوعات حامي دولت رابه رسانه‌ها ارائه مي‌کنم. مهر نوشت؛  نماينده مردم مشهد در مجلس افزود: مدتي قبل کميته رسانه کميسيون فرهنگي در راستاي بررسي شکايت تعدادي از نمايندگان در خصوص توزيع ناعادلانه يارانه نشريات، اين موضوع را مورد بررسي قرار داد. رئيس کميته رسانه کميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: اين موضوع در قالب سوال از وزير ارشاد در کميته رسانه مورد بررسي قرار گرفت و بنده به عنوان رئيس کميته موضوع را پيگيري کردم. وي اظهار داشت: بنده مستنداتي را در تأييد ادعاي نمايندگان مبني بر توزيع ناعادلانه يارانه نشريات و اختصاص يارانه بيشتر به نشريات حامي دولت در اختيار دارم. پژمان‌فر گفت: در فضايي که امروز دولت ادعاي آزادي بيان دارد و اعلام می‌کند که صداي مخالف را می‌شنود از بنده به عنوان رئيس کارگروه رسانه به دادگاه ويژه روحانيت شکايت شد.

درخواست وکلای بقایی از قوه‌قضائیه
شنیده شد که وکلای حمید بقایی با ارسال نامه‌ای به دفتر رئیس قوه‌قضائیه، خواستار ملاقات با آیت‌ا… صادق آملی لاریجانی و ارائه گزارشی از اتفاقات رخ داده در پرونده موکلشان شدند. انتخاب نوشت؛ سید عادل حیدری اظهار کرد: من و علی‌اصغر حسینی که وکالت آقای بقایی را بر عهده داریم، با ارسال نامه‌ای به دفتر رئیس قوه‌قضائیه، از آیت‌ا… آملی لاریجانی درخواست ملاقات کردیم تا ضمن ارائه گزارش درباره پرونده موکلم، گزارشی از مسیر دادرسی و اتفاقاتی را که در پرونده مشاهده می‌شود به رئیس دستگاه قضا تقدیم کرده و از وی درخواست رسیدگی کنیم. وکیل مدافع بقایی افزود: پس از ملاقاتی که هفته گذشته با آقای بقایی در زندان داشتم، ضرورت دیدار با رئیس قوه‌قضائیه و ارائه گزارشی از وضعیت موکل به محضر رئیس دستگاه قضا بیشتر احساس شد.

بازداشت و ممنوع‌الفعالیت شدن یک مربی فوتبال
شنیده شد که یک مربی فوتبال به خاطر ارتکاب مسائل غیراخلاقی و بعد از پیگیری‌های به عمل آمده، به زندان افتاده و ممنوع الفعالیت شده است. مهر نوشت؛  پس از شکایت‌های صورت گرفته از یک مربی تیم‌های پایه به خاطر سوء‌استفاده از یک بازیکن تحت پیگیرد قرار گرفت و سپس بعد از اثبات اتهامش، روانه زندان شد. حبیب ا… شیرازی رئیس هیات فوتبال استان تهران با تأیید این خبر، گفت: گزارش‌هایی از این دست محرمانه به حساب می‌آید ولی موردی داشتیم که یک مربی در یک مدرسه فوتبال مرتکب مسائل غیراخلاقی شده بود که به سرعت به این اقدام زننده او رسیدگی شد. شیرازی ادامه داد: این اتفاق در مدرسه فوتبالی رخ داد که از طرف هیات فوتبال مجوز نداشت. چنین اتفاقاتی در مدارسی که مجوز دارند رخ نمی‌دهد. بعد از زندانی شدن این مربی، به ما اعلام شد که وی ممنوع الفعالیت شده و دیگر حق فعالیت در فوتبال را ندارد.

تجمع معترضان به اکران رستاخیز
شنیده شد که تجمع معترضان به فیلم سینمایی «رستاخیز» مقابل وزارت ارشاد در حالی به پایان رسید که تعداد جمعیت محدودی معترض به این فیلم حضور داشتند. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ تجمعی با تعدادی محدود از هیات‌های عزاداری در جهت اعتراض به اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» حوالی عصر سه‌شنبه روبه‌روی در وزارت ارشاد انجام شد. در این تجمع محدود تعدادی از متعرضان حضور داشتند و درخصوص اکران فیلم «رستاخیز» به وزارت ارشاد معترض شدند. این اعتراض تنها با سینه زنی و ذکر همراه بود. بنابراین گزارش از ماه‌های گذشته که خبر اکران فیلم «رستاخیز» اعلام شده بود، در شبکه‌های مجازی با واکنش زیادی مواجه شد و پیش از این هم تجمع اعتراض آمیزی اتفاق افتاده بود و برای بار سوم این اعتراض دیروز ساعت ۱۸ در مقابل وزارت ارشاد در اعتراض به اکران فیلم «رستاخیز» صورت گرفت.

نوشته های مشابه

پلمب ۹۸ باشگاه ورزشی متخلف در کشور
شنیده شد که دبیرکل ستاد نظارت بر سلامت باشگاهها از پلمب ۹۸ باشگاه و اماکن ورزشی متخلف در کشورخبر داد و گفت : به زودی بازرسی جامعی از تمام باشگاه‌های ورزشی در کشور انجام خواهد شد. کریم حسینی درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده این ستاد در ماه‌های گذشته و همکاری قابل قبول هیات‌های پزشکی ورزشی استان‌ها افزود: دفاتر هیات‌های استانی پزشکی ورزشی با فعال‌سازی کمیته‌های نظارت و بازرسی بر اماکن ورزشی این گزارش را اعلام کردند که پس از سپری‌شدن روال قانونی در جهت اصلاح آن باشگاه‌ها اقدام می شود. وی به فعال بودن ۱۲هزار و ۶۸۸باشگاه ورزشی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بازرسان تاپایان تیرماه امسال از ۷هزار و ۲۱۳ باشگاه بازرسی کردند که حاصل این بازرسی‌ها پلمب۹۸ باشگاه متخلف، ارائه تذکر کتبی به ۲ هزار و ۷۸ باشگاه و تشویق ۵۶۰ باشگاه بوده است.

تکذيب بازگشت شادمهر عقیلی
شنیده شد که کارگردان فیلم سینمایی «پر پرواز۱» گفت: قرار نیست فیلم  «پر پرواز ۲» را بسازم و هیچ طرحی از طرف من به سازمان سینمایی ارائه نشده است. عصر ایران نوشت؛ خسرو معصومی درباره شایعه بازگشت شادمهر عقیلی، خواننده پاپ به ایران برای بازی در فیلم سینمایی «پر پرواز ۲» تاکید کرد: من از ساختن «پر پرواز۱» هم پشیمان هستم، چه برسد به اینکه بخواهم «پر پرواز۲ » را بسازم. وی گفت: بعید می‌دانم که اجازه بازگشت شادمهر عقیلی به ایران داده شود و تمام صحبت‌های انجام شده درباره پر پرواز را تکذیب می‌کنم. پیش از این گفته شده بود که شادمهر عقیلی قرار است برای بازی در «پر پرواز ۲» به ایران بازگردد.

شغل جدید برای احمدی‌‌نژاد
شنیده شد که رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: ما باید کشور را از بن‌بست مدیریتی نجات دهیم و بهتر است احمدی‌نژاد فعالیتش را به‌عنوان NGO ادامه دهد و به‌صورت سفیر صلح باشد. تابناک نوشت؛  فریدون عباسی در ادامه گفت: دولت یازدهم می‌تواند از احمدی‌نژاد برای منطقه آمریکای جنوبی استفاده کند؛ یعنی به‌عنوان سفیر همکاری ایران با این کشورها انتخاب شود. وی افزود: همچنین دولت می‌تواند ستادی را در اختیار احمدی‌نژاد قرار دهد و منابعی را برای آنها اختصاص دهد تا از ظرفیت هرکس در کشور به خوبی استفاده شود.

روزانه یک خودکشی و ۵/۲ مرگ با سلاح سرد
شنیده شد که طبق آمار پزشکی قانونی میانگین پرونده های خودکشی ماهانه ۳۰۰ تا ۳۸۰ پرونده متغییر است. البته هنوز پزشکی قانونی آمار سال ۹۳ را اعلام نکرده اما بر اساس آمار سال های قبل می توان گفت که روزانه یک پرونده مشکوک به خودکشی وارد پزشکی قانونی می شود. همچنین مرگ بر اثر سلاح سرد می تواند قتل یا یک حادثه غیر عمد باشد اما در آمارهای پزشکی قانونی کشور بعنوان مرگهای ناشی از سلاح سرد دسته بندی می شود. بر اساس آمارهای این سازمان میانگین سالانه حدود ۹۰۰ تا ۹۵۰ مرگ ناشی از سلاح سرد در اتاق تشریح تشخیص داده می شود که روزانه ۵/۲ مرگ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا